Annons

Win 7 / ProShow

Produkter
(logga in för att koppla)

perhel

Aktiv medlem
Jag tänkte lägga in 2011 års bilder i ProShow Gold som bildspel. Något jag gjort i många år utan problem.
Problemet nu är att jag använt olka kameror (4st med olka minnen). I Win 7 visas bilderna i rätt ordning när jag anger visa datum inga problem där. Däremot i ProShow slumpas bilderna på ett märkligt sätt oavsett att jag anger datumvisning. Jag har drygt 700 bilder så det blir inte speciellt kul att sortera manuellt.
Behöver jag en nyare variant av ProShow (kör v.4.50) eller finns det något smart program som fixar det här?
 
Kanske hjälper det att namnge filerna med t ex år-mån-dag-tid för att få programmet att visa dom i den ordningen (om det nu är den önskade)
 
Personligen skulle jag använda exiftool, finns med gui för den som vill. Dåligt orienterad om vad som i ö erbjuds windowsanvändare.
Om du har dina bilder i lightroom skulle det nog vara klokt att arbeta med kopior i ett bibliotek utanför LR (för att inte sabba LR's struktur)
 
Om du använder Bridge så kan du använda Batch Rename (tror det heter det) enkelt och smidigt. Du markerar bara bilderna i mappen Ctrl+A sen så får du några möjligheter att "döpa" bilderna.
 
Om du använder Bridge så kan du använda Batch Rename (tror det heter det) enkelt och smidigt. Du markerar bara bilderna i mappen Ctrl+A sen så får du några möjligheter att "döpa" bilderna.

Suveränt enkelt och smidigt.....funkade perfekt. Tackar för hjälpen och God fortsättning :)

/perhel
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.