Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wet plate

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanStahlberg

Aktiv medlem
Hej!

Jag undra rom det finns någon workshop i Sverige för wet plate teknik? Eller om någon håller kurser osv?

Någon som kanske håller på med det här på fotosidan och skulle vilja demonstrera?

Alla svar och tips mottages tacksamt!

//Johan

Tror det finns någon här på FS som ägnar sig åt våtplåt. Men jag tror du lyckas bättre med din efterlysning om du ställer den i forumet för det analoga mörkrummet.

Våtplåt

Hej!

Jag undra rom det finns någon workshop i Sverige för wet plate teknik? Eller om någon håller kurser osv?

Någon som kanske håller på med det här på fotosidan och skulle vilja demonstrera?

//Johan
Hej.
Det finns kurser i Norge för wet-plate på Nordphotography med Jill Enfield. Den har tyvärr redan varit, men kanske den hålls igen nästa år samma tid.
http://www.nordphotography.com/workshops/wet-plate-collodion-0
Mvh
Maria

Hej!

//Johan

Hej.

På Facebook finns det en grupp som heter Analoga fotografer och där finns det några som håller på med våt plåts fotografering. Någon gång har jag sett att de har en workshops eller liknande, i Göteborg tror jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar