Annons

Virtuell PC, Muspekaren integring försvinner

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pentaxman

Avslutat medlemskap
Med Microsoft Virtual PC ska musen kunna integreras med övriga datorn. Det gör den tills jag trycker ner pekaren eller annat i VPC, då stannar pekaren inom VPC och kommer inte utanför.
Då byter jag användare och det blir normalt integrerat tills jag gör något i VPC igen. OS=XP inne och W7 utanför. W7 premium som det inte ska fungera i så det kan vara felet.

Någon som vet vad det är för fel annars och vilken VPC kan vara gratis och bättre?

Senast ändrad:
Dels bör du se till att i Virtual PC installerat och/eller aktiverat Integrationsfunktionerna (Virtual Machine Addons) för att få bättre integration mellan VPC och din dator, se "Actions-menyn.

Nu har jag inte VPC på datorn där jag sitter nu men om du inte installerat integrationsfunktionerna så tror jag du kan trycka på VPCs HOST-key för att frigöra musen. Har för mig att default HOST-key för VPC är HÖGRA ALT-knappen (Alt Gr) på tangentbordet.

Med Microsoft Virtual PC ska musen kunna integreras med övriga datorn. Det gör den tills jag trycker ner pekaren eller annat i VPC, då stannar pekaren inom VPC och kommer inte utanför.
Då byter jag användare och det blir normalt integrerat tills jag gör något i VPC igen. OS=XP inne och W7 utanför. W7 premium som det inte ska fungera i så det kan vara felet.

Någon som vet vad det är för fel annars och vilken VPC kan vara gratis och bättre?

Jag kan egentligen bara bekräfta det som tidigare sagts. Om du inte installerar tilläggen så är det där helt korrekt beteende, och du ser exakt samma beteende i exempelvis vmware.

Funkar kanon men skärminställninranra försvinner var gång och jag har problem med import av ex. mailkonton.

Kul om det funkar också då dottern ville se ett gammalt spel, då kan man mata in ett ännu äldre OS i hennes dator.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto