Annons

Vill du på fotosafari i Sydafrika?

Produkter
(logga in för att koppla)

Master M6

Aktiv medlem
Jag ska den runt den 23 september i år resa till Sydafrika för att få uppleva endel av detta underbar land. Detta är en resa med fokus på fotografering och upplevelser och något jag har sparat och förberett för i 3 år nu,

Dock så skulle det vara trevligt att uppleva detta med någon och dela upplevelserna och då med en person som har foto som intresse. Därmed undrar jag om det finns någon som känner ett intresse att följa med på denna resa. Naturligtvis måste du inte vara med på allt jag har planerat in utan kanske bara safari delen eller liknande.
(Googla på de olika ställenas namn så får du se hur det hela ser it)

Mina krav på personen i frågan är följande:
1.Måste vara en man över 24 år.
2.Måste bo i Stockholms området så vi kan träffas och lära känna varann.
3.Ha möjlighet att få fram ca 20 000kr för denna resa inom en relativ snar framtid så bokning kan ske. Hela resan som jag skrivit om går på ca 40 000kr totalt.

Den preliminära bokningen som jag just nu diskuterar med Anderssons Safari:

Date In Date Out Service and Description Nts/Uts

23 Sep 2009 26 Sep 2009 Africa on Foot

26 Sep 2009 29 Sep 2009 Gomo Gomo Game Lodge

29 Sep 2009 30 Sep 2009 Tambo Airport 1 natt

30 Sep 2009 02 Oct 2009 Amadeus Garden Guest House, Victoria Falls

02 Oct 2009 05 Oct 2009 Lady Hamilton, Cape Town

05 Oct 2009 07 Oct 2009 Bungyjump

07 Oct 2009 08 Oct 2009 Lady Hamilton, Cape Town

08 Oct 2009 08 Oct 2009 City Centre to Cape Town Airport



Information om de olika delarna (Du kan vara med på allt eller endast det du är intresserad av):
1.African on foot är en lodge som ger möjligheten att vandra ute med en jägare dagligen samt game drives varje morgon och kväll.
2.Gomo Gomo är en lodge med fin lyx och som erbjuder en game drive varje morgon och kväll.
3.En övernattning kommer ske i Johannesburg på flygplatsen.
4.Vid Victoria Falls kommer boendet ske på ett hotell ca 2 km från själva fallet.
5.I Cape Town kommer boende att vara på ett centralt 3 stjärnigt hotell.
6.Bungyjump kommer ske från en 216 m hög bro och transport kommer ske från hotellet till bron och kommer ta 2 dagar i anspråk.
7.Kommer vara i Cape town 1-2 dagar till innan hemresa.

Om du har intresse eller bara några frågor så kan du antingen skicka ett PM eller inlägg här eller ett mail till martin9 at kth.se
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.