Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket program till WT-2 trådlös sändare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ubbe 1

Aktiv medlem
Har nyligen köpt en WT-2 trådlös sändare till min D2X. Syftet med köpet var följande:

1. Att föra över bilder till datorn för lättare granskning av komposition/resultat direkt på bildskärmen. Främst för studiofotografering.

2. Att ha möjlighet att fjärrstyra kameran på olika sportevenemang samt vid bröllopsfoto i kyrka.

Nu till frågorna.....
Jag har installerat sändaren och provfotat och det fungerar som det skall. Men...vilket program bör jag inhandla för att få upp bilderna på skärmen (helskärm) vid fotograferingen? Capture One pro skall enligt en tidigare tråd endast funka med USB-kabel samt med egna bakstycket eller canons nyare hus. Inte med Nikon. I nuläget lägger sig de överförda bilderna i en förvald mapp, varpå jag får klicka på miniatyrbilderna för att få upp dem i helskärm....vill att detta skall ske automatiskt efter överföringen till datorn. Alltså fota och sedan titta direkt på bilden/skärmen.

Fråga nummer 2 gäller huruvida det är möjligt att fjärrstyra kameran trådlöst med Nikon camera control, eller inte. Eller skall jag satsa på ngn annan programvara för att få den trådlösa fjärrstyrningen att fungera? Vill helst inte köpa dyra program för att sedan tvingas inse att det inte fungerar så som jag önskat....

Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig att reda ut frågetecknen.

Mvh Urban
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.