Annons

Vilket är din bästa misslyckade bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoDan

Aktiv medlem
Skulle var kul att se vad ni har i gömmorna. Vet själv att jag har en massa bilder som är SÅ BRA men så vart det oskärpa på nått :(

Man kanske har kvar bilden men inget man visar upp eller sätter upp på väggen direkt.

Visa upp era misstag nu och beskriv vad ni ville ha bättre.

Ett av MÅNGA jag har
Taskigt det mesta men det kunde blivit bra :)
Ett exempel jag har

Den här bilden tog jag när jag var påväg till höganäs, jag satt i framsätet brevid föraren och skulle ta en bild på landskapet, när vi kör på ett gupp och ja... bilden blev inte vad jag hade tänkt mig, men jag gillar kompositionen och den intressanta meta^2 aspekten i bilden (speglen)

Chris

Bilagor

• pict0110.jpg
    pict0110.jpg
    22.5 KB · Visningar: 853
En av bilderna på den första filmrullen på min alldeles första systemkamera. Tänkte fota bussen i brist på motiv, fick en självporträtt med findus-snabbmat-bakgrund. Blev faktiskt den mest intressanta bilden på hela rullen... ;)

Bilagor

• bussen2.jpg
    bussen2.jpg
    51.8 KB · Visningar: 757
Tog mig ju tom an att kopiera upp missen (iof bara i 13x13) och skanna papperet, så nu kan jag ju bekänna här också..

Rullen gick 2 gånger genom kameran av misstag och dubbelexponerades. Borde nog slängt negativen kanske, men lite känns det som nyttig terapi att ställa sig i mörkret och se missen uppenbara sig på papper iaf.

Olika pressningar och därmed skapligt galet framkallad också. (Sen slant jag en gång efter kopian var klar också, men lät det vara..)

Bilagor

• 400miss.jpg
    400miss.jpg
    44.2 KB · Visningar: 696
Senast ändrad:
mikkopii skrev:
En av bilderna på den första filmrullen på min alldeles första systemkamera. Tänkte fota bussen i brist på motiv, fick en självporträtt med findus-snabbmat-bakgrund. Blev faktiskt den mest intressanta bilden på hela rullen... ;)

Lustigt.. :) Denna tog jag i väntan på bussen (hämtad från trådarna Gatufoto & Fotografer in action). Same but different...

Bilagor

• dscf0059,cut 15-10,sv,ps.jpg
    dscf0059,cut 15-10,sv,ps.jpg
    47.3 KB · Visningar: 408
Den här bilden blev inte alls vad jag tänkt mig, men den blev rätt tuff. Jag skulle fota när min son spelade datorspel, siktade och tröck av.. wtf.. inge klick, kameran helt död. Hade jag glömt slå på kameran? Näe, den var på. Provade igen, inge klick, kliade mig i huvudet, tittade på programratten, strömbrytarn osv., höll just på att sätta kameran till ögat igen när det helt plötsligt sa klick utan att jag gjorde något??? Häpp, jag hade den på självutlösning.. :)

Bilagor

• img_0309.jpg
    img_0309.jpg
    28.5 KB · Visningar: 348
Tog den här bilden på en hopptävling, hade fotat hästarna på lite håll (stod vid staketet) och han inte zooma ut när de kom närmare, men fotade iallafall (utan att kolla i sökaren). Bilden blev inte riktigt som jag tänkt mej, men blev nöjd med den iallafall.

Bilagor

• mrmagicboy.jpg
    mrmagicboy.jpg
    78.9 KB · Visningar: 126
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar