Annons

vilket är de maffigaste objektivet till DX formaten ?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
har en d90.
om jag hade haft en fullformatskamera då finns de ju en del gluggar att välja imellan. och alla är nästan maffiga..maffiga då menar jag stora och tunga gluggar. typ filterdiameter 100..hehe men typ..vilket är de största "poträtt" objektivet i dx format?

Alla fullformatsobjektiv passar på DX-kameror också. En 200mm/f2.0 VR är en fet klump som torde bli utmärkt som lite längre portättobjektiv på en D90. Den gamla versionen reas nu ut för bara 35000 kr medans den nya verisonen kostar 50000 kr.

Ska du hålla dig till Nikon är väl annars deras 17-55/2.8 den "värsta" DX-gluggen i vikt och pris. Den väger dock bara strax under ett kilo och den kostar närmare 14000 kr.

Så här fet blir den på D90:

Bilagor

• D90-1755.jpg
    D90-1755.jpg
    43.9 KB · Visningar: 290
Alla fullformatsobjektiv passar på DX-kameror också. En 200mm/f2.0 VR är en fet klump som torde bli utmärkt som lite längre portättobjektiv på en D90. Den gamla versionen reas nu ut för bara 35000 kr medans den nya verisonen kostar 50000 kr.

Ska du hålla dig till Nikon är väl annars deras 17-55/2.8 den "värsta" DX-gluggen i vikt och pris. Den väger dock bara strax under ett kilo och den kostar närmare 14000 kr.

Så här fet blir den på D90:

shit den där gluggen vill jag ha.

Nikkor 17-55/2,8 är väl nästan den enda feta gluggen som bara är för DX?

Är vi inne på feta gluggar över huvud taget får jag väl slänga in Nikkor 14-24/2,8 :)

Fast när det kommer till feta gluggar är väl de ljusstarka supertelena svårslagna på alla områden.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto