Annons

Vilken kamera ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

SlN

Medlem
Jag har haft stora funderingar på att byta kamera, jag har nu en nikon d60.

För det första kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag ska fortsätta på nikon eller om jag ska gå över till canon...

Jag fotar mycket i rörelser, ex djur, barn, bilar osv.
Jag vill att kameran ska vara snabb och den ska kunna ta många bilder i följd snabbt, ha många fokuspunkter och klara av att ta bra bilder i dåligt ljus utan att bilderna blir väldigt korniga.

Prisidén är RUNT 10 000 kr prisklassen, kom gärna med förslag!

Nikon D7000, kostar lite över 10 000 och verkar vara riktigt bra när det kommer till just dåligt ljus och snabba rörelser.

Den är dock så ny att den inte kommit till Sverige än så det är ju inte lätt att veta exakt hur bra den är än.

Offra gärna lite pengar på lite ljusstarkare objektiv också när du är i farten. De zoomar du har (enligt info i din profil) är inte speciellt ljusstarka, alltså har en liten maxbländare och kan inte släppa in speciellt mycket ljus per tidsenhet. Med ljusstarka objektiv behöver man inte höja iso lika mycket för att få de slutartider man vill ha (förutsatt att man använder dem på stora bländare), man har man möjlighet att få kortare skärpedjup, autofokuseringen går lättare och sökaren blir ljusare.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto