Annons

Vilken bildtyp intresserar mest?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Kanske har det varit uppe förut men jag gjorde en sökning för att se vilka bilder på fotosidan som fått mest visningar. Här är resultatet! Domineras kraftigt av naket, tjejer och sex även här. Tydligen är vi en majoritét av fluktare som besöker fotosidan eller hur ska man tolka det? Kanske ingenting att diskutera men ändå.......våra drifter återspeglar sig tydligen även i vårt bildintresse.
 
Frågan kan tolkas på olika sätt...1. Vilken bildtyp intresserar dig mest? 2. Vilken bildtyp intresserar folk i allmänhet mest? 3. Vilken bildtyp intresserar folk på fotosidan mest? 4. etc... etc...
 
Graal skrev:
Hmmmmmmmmmmmm.........., inte ett enda svar på 2 månader?
Ganska konstigt. Kanske många missat ditt inlägg?

En katt ligger sist i alla fall, och det är ju inte så konstigt, men alla dessa småporriga tjejbilder i topp är lite trist (tycker jag)
 
Jag tittar på alla möjliga sorters bilder. Men jag erkänner när jag ser en bild på en vacker kvinnokropp så klickar jag gärna upp den. Jag ansér det vara helt naturlig och jag är inte det minsta förvånad över din lista. Män är intresserade av kvinnor, inget konstigt med det.
 
Kvinnokroppen är det vackraste som finns... så är det då inte naturligt att dessa bilder ligger i topp, vad gäller sökningar och visningar?
 
Lindaliten skrev:
Kvinnokroppen är det vackraste som finns... så är det då inte naturligt att dessa bilder ligger i topp, vad gäller sökningar och visningar?
Öhhhhh... okay. Att kvinnas kropp skulle vara den snyggaste formen som finns för stå för dig och de män som hittat på detta. Troligen tycker kvinnor att mannans kropp är vackrare och i båda fallen talar man nog bara om de få kroppar som uppfyller dagens ideal.

Visst vill man se unga nakna kroppar som uppvisar ett ideal och det viste även de gamla grekerna och rommarna kopierade även detta. Men vi vill även se bilder på andra saker som uppvisar ett ideal så som söta barn, gulliga djur och vackra landskap och duktiga (snygga) idrottsmän. Så frågan är om det är nakenheten som lockar och inte idealet?

Så enligt mig är den bildtypen som uppvisar ett ideal den mästa omtyckta men även den mest förädiska.

Men ibland kan även en ganska ful flicka locka om hon ligger och skrevar med benen och det finns nog många upphetsade unga pojkar tillgängliga att betrakta detta, men även en ganska ful men välutrustad pojke skulle nog dra till sig blicken från många flickor om de var lite upphetsade. Så kåtheten lockar oss nog ibland att titta på annat än skönhet eller det vi gillar.
 
FILM) (ulltand skrev:

En katt ligger sist i alla fall, och det är ju inte så konstigt......
Inte för att jag vill vända det till en kattdiskussion nu då, men varför orden "är ju inte så konstigt"? För mig är det konstigt.

Ska jag svara på frågorna så tittar jag mer på s/v än på färg och jag öppnar oftare kattbilder och barnbilder som ser intressanta ut bildmässigt, än vad jag öppnar produkt och studiofoto.

Sen bidrar jag till tittarna på de mest betittade också. ibland för att de är bra, ibland för att jag förundras över vad sjutton man väljer att fota så för.
 
Jag har både nakna tjejer och barnbilder. Det är inte svårt att gissa vilken kategori som har 20 gånger fler visningar. :) Personligen är jag mer nöjd med mina barnbilder. Själv tittar jag hellre på och kommenterar andras barnbilder.
 
Imponerande resultat, framförallt då vissa av de framsökta bilderna är verkligen usla.....

Själv kollar jag gärna på snygga tjejer, inte alltid dessa kommenteras, men oftast, i vilket fall innebär det en "träff" för att en annan bild skall få samma uppmärksamhet krävs att den på något vis står ut ifrån de andra. Detta innebär så klart inte att jag kollar på alla bilder med nakna/halnakna/påklädda damer, men kriterierna för att jag skall klicka på en sådan bild är klart lägre än bilder på annat.

Med tanke på resultatet borde jag spåledes inte vara ensam, dock slår det mig att bilder med 2-3 tusen visningar endast har 10-20 kommentarer....

// Anders
 
Hmm.. min bild har haft flest klickar... bara pga en bröstvårta. 21858st träffar och 25 kommentarer = ingen höjdarbild, det står jag för.

Jag är mycket nöjdare med bilderna på mina vänner som finns på min hemsida, www.rozbeh.tk
Jag står nog också för att en fotograf är människa och att kåtheten kan styra oss när vi tittar på bilder.
Människor är olika, smaken och känslorna också.

(Bevis: Finns målningar målade av apor som kritiker rosar.) =D
 
Senast ändrad:
Att nakna bruttor ligger i topp har nog inte så mkt med bildintresse att göra (generellt)

Fotosidan är väl inte annorlunda än övriga samhället. Tror nog att nakenhet/sex/sexuella anspelningar drar i de flesta sammanhang

Själv skulle jag bli förvånad om bilder med lättklädda kvinnor hade väldigt få visningar.
 
Senast ändrad:
En bild kan ju faktiskt få många träffar just för att den är "dålig". Våra ögan dras ju till det som är upprörande eller berörande på något sätt.

Som debatten förs ibland kan man tro att många tycker att eftersom nakenbilder har flest träffar måste det betyda att alla som tittat på dom tycker dom är bra! Jag tror också att det inte har så mycket med bildbedömning som något annat att göra. Nu ska man ju inte sticka under stol med att anspelningar på sex är effektivt för att få "tittare". Sex berör ju oss alla vare sig man tycker om det eller inte...
 
Någon undrade om det inte var en skröna att apor/primater målade konst som man sålde. Nej det är det inte och det finns kända gorillor som målar som säljs för mellan $100 till $500. Man kan läsa om detta på www.gorilla.org eller på Koko:s sida. Men de som köper dessa tavlor stöder denna forskning om primater och primarers förmåga att kommunicera.

Gorillor gillar natur bilder och målar ofta sånt som de har sett i naturen. Dock blir bilderna lite abstrakta.
 
Intressant frågeställning! Jag har själv undrat vad som avgör om en bild får många visningar och många kommentarer. Helt klart så drar lättklädda/vackra damer till sig många visningar. Ju mer naket desto fler visningar, tyvärr. Men FS är väl en spegling av samhället i stort och där är det ju naket, ideal och sex som säljer...

Min slutsats baserat på min egen sida här är dock att en riktigt bra bild, en bild som står ut får många kommentarer och många visningar.

I det stora flödet av nya bilder här på FS så försvinner lätt de bra bilderna om de inte innehåller något naket...

VI FÅR VÄL SKÄRPA OSS OCH KOMMENTERA FLER BILDER, ÄVEN DE UTAN NÅGOT NAKET ;)
 
Själv är jag intresserad av färg, form och kontraster. Kvinnor har allt när en duktig fotograf tänkt igenom det hela. Jag hoppar över många bilder på "nakna kvinnor" när de inte tilltalar mig mer än att vara just en naken kvinna. För mig är det viktigt att bilden tillför något mer än så.

På delad förstaplats är naturbilder med samma utgångspungt. Färg, form och kontraster.

Jag gillar också att se på levande porträtt, bilder som inte är tillgjorda på något sätt.

Jag tror många tänker på liknande sätt.

Jag uppskattar även bilder på nakna män om de är BRA foton (vilket är mer sällan eftersom de till naturen inte är lika vackra som kvinnor (tycker jag)).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.