Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kijana skrev:
...
Varsågod, tråden är din.

Oj, det var inte bra. Jag har helt slut på digitala ortsbilder vad jag kan se. Diabilderna kommer jag inte åt på ett tag, så finns det någon som vill lägga ut en bild är hon/han mycket välkommen!
 
BAn skrev:
så finns det någon som vill lägga ut en bild är hon/han mycket välkommen!

Jag får väl passa på då chansen dyker upp. Enär jag nästan aldrig har en susning om vilka platserna är som avbildas i denna tråd.

Här kommer bilden.
 

Bilagor

  • 000193.jpg
    000193.jpg
    97.8 KB · Visningar: 121
hmmm den runda utbuktningen påminner väldigt mycket om Arbogas kyrka... vad den nu heter, de har ju två mitt i stan, men den som ligger närmast järnvägen.
 
Gunnlaug skrev:
Här blev Olof Skötkonung dränkt... förlåt döpt...
Husaby Kyrka är namnet...

Japp, Husaby kyrka är rätt.

Den brukar vanligtvis fotas framifrån så jag försökte göra det svårare genom att välja en bild ur en annan vinkel, men det löste du galant.
 
Kanske lite svårt... men för er med fågelvana så ska det nog gå vägen... Lycka till
 

Bilagor

  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    44.4 KB · Visningar: 204
Ahh, jag tänkte väl det!
Har inte tillgång till alla mina bilder just nu, men jag provar med den här bilden. Den är kanske lite för svår - men jag får väl ge lite ledtrådar i så fall.
 

Bilagor

  • 2045-206_400.jpg
    2045-206_400.jpg
    8.4 KB · Visningar: 155
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.