Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Undrar om det inte kan vara den där Kvarnbyn i Mölndal. (Har kommenterat två bilder därifrån, en ganska nyligen.)
 
Visst är det Kvarnby! Kom precis på att vi redan haft en bild ifrån Mölndal, men jag tog "första bästa".

Lägg du ut en bild ifrån ett annat samhälle Kenneth! ;-)
 
Jotack, lite hjälp hade jag också av att kolla din geografiska hemvist.
Eftersom jag inte har några bilder i datorn så tar det en stund att leta fram den jag tänker på. Det får nog bli under måndagen. Men är det någon som kan lägga ut en bild snabbare så är det helt okej.
 
Ja, hoppas det blir lite svårt så att det var värt jobbet med att ta bort alla dammfläckar från bilden.
Men det är nog jättelätt för er alla med geniknölar där ute.
 

Bilagor

  • gissebild1.jpg
    gissebild1.jpg
    16.7 KB · Visningar: 531
Om Vadstena inte är så tokigt och det ryker från något på bilden får det bli ett skott från höften:

Olshammar - med sulfatfabrik.
 
Nej, Olshammar är det inte - heller. Vad jag menade med att det var "nära" med Vadstena var att det inte var i geografisk mening. Utan snarare kombinationen stenbyggnad och vatten.

Det där med Visingsö vågar jag inte kommentera - än.
 
Grattis! Alldeles rätt. Stenen i nederkant på bilden är en inte helt obekant ruin strax utanför Borgholm.

Både Öland och Visingsö har ju den egenskapen att det är två långsmalaa öar.

Bilden är tagen i juli den heta sommaren 1994, så det är moln på bilden och inte rök.
 
Lite ont om bilder. Den här är nog i lite för lätt egentligen (och dessutom aningen underexponerad ser jag).
 

Bilagor

  • img126_liten_web.jpg
    img126_liten_web.jpg
    31.7 KB · Visningar: 445
Världsarvet Grimeton!

Men jag har inga bilder att lägga ut. Jag får nog ta och göra en fotoresa i Sverige och fotografera "ortsbilder"...

Så åter fritt fram att lägga ut bild, för jag har väl rätt?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.