Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bukarest är nära longitudiellt (stavas det så) men Du måste förflytta Dig bra långt norrut, och kanske också ytterligare något österut.

per
 
Svislatj heter ån som Du funderar på, och är det ett svar så är det dessvärre fel. Annars är Du rätt i sida men fel i avstånd. Fortsätt norrut.

per
 
Nu har Du backat, det var mot norr vi skulle. Och Riga är 4 grader för långt västerut. Många av oss har säkert släktingar som besökte platsen för några år sedan, dock inte som turister.

per
 
Den slutliga ledtråden?? Följ longituden 28 grader - norrut och plumsa inte i viken. Nu måste rätt svar komma eftersom jag vill börja gissa på nya platser.

per
 
Bilden visar Nipgubben. Statyn (som vandaliserades för något år sedan men som nu är restaurerad) står vid foten av Nipfjället i närheten av IdreFjälls anläggning i norra Dalarna.

Är det 24 timmar, som man har på sig att lägga ut en bild? Jag vet vilken bild jag ska lägga ut men jag kan inte leta fram den förrän i kväll.

/Jan
 
Bilden visar Nipgubben. Statyn (som vandaliserades för något år sedan men som nu är restaurerad) står vid foten av Nipfjället i närheten av IdreFjälls anläggning i norra Dalarna.

Är det 24 timmar, som man har på sig att lägga ut en bild? Jag vet vilken bild jag ska lägga ut men jag kan inte leta fram den förrän i kväll.

/Jan

Ja, det var förståss helt rätt.
Din tur Jan. Ser fram mot din bild ikväll
 
Då ska vi se.

Var finns denna f.d. privatbostad, som har gästats av bland annat kungligheter och operasångare? Från andra sidan huset är utsikten magnifik men då blir det nog lite för lätt. Parken är sedan ett par år tillgänglig för allmänheten. Pluspoäng för egendomens namn.
 

Bilagor

  • 2.jpg
    2.jpg
    92.1 KB · Visningar: 137
Dags för ledtrådar?

Det kanske blir lite lättare att göra rätt val, när jag berättar att Aristoteles Onassis har varit gäst här.
 
Egendomen har aldrig ägts av någon Kennedy och så vitt jag vet, så har det aldrig varit någon Kennedy på besök där.

Det var i andra ärenden, som Onassis var där.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.