Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Idag har jag gott om tid:)
Och jag önskar att någon vill lägga upp en ny plats här så jag får mer att göra;)

Först ut...
 
GötHeborg är rätt. Rätt namn på båten alltså. Men var är bilden tagen? Den är inte tagen i Göteborg.
 
Har du lämnat Sverige?

Har gått igenom hela väst och ostkusten i mitt huvuds arkiverade bilder iaf och den är knepig. Har nog inte varit på det där stälet om det är svenskt. En tanke var uppåt nordfinland, hotell men den stämmer inte helt ändå..
 
Erik! Malmö är rätt. Kollade du var jag bor eller?

Kortet är taget från min arbetsplats. Den här utsikten får jag dras med hela dagarna. Är det inte ostindiefarare, så är det Americas Cup-båtar eller nå´t annat. Förra veckan var det det ryska skolskeppet, fullriggaren Mir som var här. Så har jag det.
 
Sven_H skrev:
Erik! Malmö är rätt. Kollade du var jag bor eller?

Det såg ut att vara en stor stad och göteborg var ju borta ur listan och jag tyckte inte det fanns några stockholmshus som jag kände igen.
Dessutom tyckte jag att delar av bebyggelsen liknade BO-01. Huset till höger är väl ett Bo-01-hus?


Kortet är taget från min arbetsplats. Den här utsikten får jag dras med hela dagarna. Är det inte ostindiefarare, så är det Americas Cup-båtar eller nå´t annat. Förra veckan var det det ryska skolskeppet, fullriggaren Mir som var här. Så har jag det.

Åååhh, din STACKARE :) Hur ska du få något gjort på arbetet? :)

Återkommer om en liten stund med en ny plats!
 
Nej det är inget BO-01 hus. BO-01 ligger rakt akter ut härifrån.

Huset på bilsen är känt som smörkontrollen. Numera tror jag att det är Bra Böckers huvudkontor. Rätta mig om jag har fel.

/Sven
 
Hm, så det blev dags för mer glaskunskaper än gegrafiska kanske?:)

Vet inte vart de kommer från men några gissningar. Starkaste gissningen lägger jag på Reijmyre glasbruk.

Knappast Kosta väl? Möjligtvis Orrefors kanske? om man ska gissa på de mer välkända..

EDIT: Såg Davids först nu. Imponerad är jag också (för jag antar att det är rätt..)
 
dJb skrev:
Orrefors?

Glasen är Orrefors Intermezzo blue av Erika Lagerbielke tror jag..

Naturligtvis helt rätt. Man kan tom vara ganska övertygad om det eftersom de blå bubblorna varierar så mycket att det inte verkar vara 1:a-sortering (om man nu som alternativ funderade över att jag varit så dum att jag tagit ett foto från vilken glasbutik som helst) :)
Jag trodde att det skulle vara lätt, men jag hade hoppats på någon kommentar av typen "det där kan ju vara var som helst" innan det rätta svaret kom.
Nästa gång ska det bli svårare.

Din tur!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.