Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka ska köpa canon 300D ifrån Tyskland och varifrån?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inget grepp, utan batteri. Uppladdningsbart. BG-E1 kan hålla två sådana batterier: bättre grepp o större kamera att hålla i och du har ström för en hel del fotografering...

Dave
 
Nån som känner till www.directshopper.de? De verkar vara en stor och seriös site vid första anblicken i alla fall. De är 60 euro billigare än technikdirekt om man köper paketet med ef-s objektivet.

Lustigt... när man söker med idealo.de (tysk motsvarighet till pricerunner) går det bara att söka priser på kamerahuset, inte paketet med objektivet. Det är många butiker som är billiga på kamerahuset som visar sig vara rätt dyra på paketet (ofta mer än 100 euro dyrare än att köpa bara kameran).
 
digitale-welt.de är 28 euro billigare på kitet, och de säljer även objektiv. 300D plus EF 50/1.8 kostar 1122 euro med frakt, vet inte om det stämmer riktigt, iaf 1116 Euro utan frakt.

1122 E = 9 870,12 SEK enl. forex.se


Har skickat en fråga om ifall det ingår garantikort, får se vad svaret blir på det.
 
Ok, google hjälpte mig lite

B. Our forwarding expenses

...

B2 European Union foreign country

Payment only by vorkasse possible!

Vorkasse: Euro 25.00 inclusive transport insurance

Our partner is DHL (ehem. German post office).

With vorkasse we ask you on for transfer under indication of the order number or your name:

Digit@le world Albrecht
Kreuznacher cooperative bank EEC
BLZ 560,900 00
Account 42 78 40 2

For foreign customers: Swift code: GENODE51KRE

The remittance fees are to be carried by the causer (orderer).



Så... vad betyder "vorkasse" ? Verkar vara direkt överföring via bank?
 
Är det någonm som fått något svar eller vet av någon tysk firma som levererar garantikort med kameran ännu??

Har fingret på "beställarknappen!"

Kommer ju knappast beställa från någon med "Händlergarantie" ....

Tycker Technikdirekt.de är den sida som ger seriösast intryck, im dem skickar med garantikort blir det nog dem för mig.
 
Sitter med samma sak här: Fingret på avtryckaren.. eller var det knappen.. : )

Har inte fått svar ännu.. väntar o väntar!!
 
Jag pratade med technik-direkt.de i på eftern och de lovade inga 300d:n ännu på några veckor frammåt. Canon hade meddelat dem att det kan bli ytterligare förseningar och när de börjar komma så blir det i små partier.

Technik-direkt är mycket seriösa och man får betala med VISA, en uppsättning med kamera + obejektiv samt lite tillbehör kostar endast 17 euro totalt i kostnader sedan så kommer varorna direkt hem till dörren.
 
Har fått svar nu, hur tolkar man detta? Jag tolkar det att man får canon europe garanti.
_______________________________________________


Dear Mr. Carlsson,

we deliver both. 1 year manufacturer Guarantee and 2 years Directshopper Guarantee. Although the Manufacturer can always tell you that you must use the Directshopper Guarantee. You would need to consult Canon.

Kind regards,

Directshopper Kunden Service

--
Philipp, Hansmann & Yeo GbR
www.directshopper.de
mailto:[email protected]
Tel: +49 (89) 74653833
Fax: +49 (89) 74653592
Brudermühlstraße 14
81371 München



-----Ursprüngliche Nachricht-----

Geschickt von: Johan Carlsson Kundennummer.:
Nachricht:
-------------------------------------------------------
Hello i wonder if you deliver a canon guarantee card with the camera or if you have "Händlergarantie" which means i have to send the camera to you if i get any problems with it.

I look forward to your reply soon so i can place my order!



Best Regards.

Johan
 
Jag utläser det som att man INTE får ett garantikort. Alltså inte handla där.

Vi får leta efter alternativ handlare i TY

Dave
 
Ok Tack, var lite osäker, har skickat förfrågan till flera. Får jag fler svar så lägger jag upp dem här.
 
Garantikort

Jag fick med ett internationellt garantikort till mitt Tarmon objektiv som jag bestälde hos www.technikdirekt.de förra veckan. Men det kanske är olika överenskommelser mellan försäljare och producent beroende på om det är kamerahus eller objektiv. På objektivet får man det i alla fall.
Mvh Micke
 
Det här låter ju bra... eller? vad menar han med "bill copy is the reference"?
____________________________________

Hello Mr. Carlsson

There is an international warranty on all our products.

In case of any technical problems you can contact us or even a repair center or a trader hotline in your homecountry.

Bill copy is the reference.

Best regards

Your TECHNIKdirekt-Team
------------------------------------------------------------
TECHNIKdirekt.de
Postfach 6847
97018 Würzburg
 
Kopia på kvittot. Hm, det är sagt garantisedel, orginal från CANON, det är det som gäller om man ska handla om jag förstår det hela rätt.

Har fan inte fått svar på mina förfrågningar...?

Dave
 
Har följt denna tråd med stort intresse, tänk va vi konsumnenter har stor makt egeentligen. här listas olika handlare, olika garantier eftersöks osv. lite coolt för en ekonomistuderande...

har även jag gjort en del efterforskningar och hittade bl a. www.topfoto-online.de som verkar seriösa att ha att göra med. hur det är med "händlergarantie" vet jag inte, men ska ändå ringa dem i annat ärende så man kunde ju höra sig för.

bra priser verkar de ha iaf.

/hanning
 
garantikort..

När jag köpte min Canon 10D från technikdirekt fick jag med europa-garantikort i lådan.

Så det är alldeles OK att handla från dom.
 
Leverans i mitten av november

Som information kan jag nämna att jag pratade med TECHNIKdirekt-Teamet i går för att höra mig för om leveranstider på 300D. Men de har fortfarande inga löften från Canon om leveranstider på 300D, men han tippade att det kommer att gå fram till mitten av november innan leverans om man sätter in en beställning nu. Om man beställer endast huset så kan det gå något fortare eftersom det är kortare kö där.
 
Intressant att jag som startat denna diskussion nu ska medela att jag har fått min 300D idag, men den är köpt i Sverige! 10500 kr från fyndbörsen.
hade fått ge ca 9600 med frakt från tyskland, då var det inte så svårt att bestämma sig för denna lösning.

Första korten är OERHÖRT fina. Har snabbfotat i lägenheten, främst blommor och jag är mycket nöjd. Snabb focusering, synd att man bara har 128 minne ännu.. : )

Har batterigrepp, canon 50mm 1,8 och tamrons 70-300 på g från staterna via en polare, totalpris: 2500 :)

Spank u, spank u very much!!

Dave - superglad idag
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.