Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Videoinspeln m ljud, uppl 640*480, obegr längd

Produkter
(logga in för att koppla)

d.a.n.i.e.l

Aktiv medlem
Vilka digitalkameror klarar videoinspelning
med ljud i upplösningen 640x480 (minst),
vars längd endast begränsas av
minneskortets storlek?
Hur kan jag få dessa kameror listade (sökmotor)?

MVH Daniel
 
miniDV-kameror har en upplösning på 720x480 med en bitrate på 25MB/s Är det inte bättre att ìnförskaffa en dylik?
 
En PAL DV-kamera har upplösningen 720x576 fast man egentligen inte kan räkna så med video.
Och så är det 25Mbps som är ungefär 3.1 MB/s.

Jag vill inte vara en gnällis, men så är det.
 
Fujifilm S602, har både SmartMedia och CompactFlash platser. SmartMedia rekommenderas för film då den läses in snabbare än CF på kortet. Antagligen funkar dom ultrasnabba CF korten också. Mkt bra video kvalitet på kameran och det blir ca 1 MB/sek som filmen tar i utrymme på kortet.
 
vad är det för bitrate när man spelar in en videosnutt med en F717? eller med F828, som dessutom klarar 30fps i 640x480?
 
Jag skulle välja PAL.

Bildytan i NTSC är 640x480 och det europeiska PAL med dess underliggande svartvita standard har 720x576 bildpunkter.
 
Sony DSC-W1. 640x480 med 30b/sek till kortet tar slut (det går även att välja 15b/sek). Kräver MemoryStick Pro. Filerna blir jättestora så ett stort kort är ett måste. Filmsnuttarna ser faktiskt riktigt bra ut på min 32 tums widescreen-TV :)

mvh / Matti
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.