Annons

Vem tog bilderna på Victoria?

Produkter
(logga in för att koppla)

Merlin

Aktiv medlem
Har nu sökt runt på internet en stund för att finna fotografen som tog bilderna på kronprinsessan Victoria som publicerades i Stockholm News. Men har inte lyckats.

Jag antar att någon på denna suveräna sajt vet svaret :)

Mvh Stefan

Vaddå för bilder?
Berätta för oss som bor utanför Stockholm vetja.
Finns det någon länk?
JAG VILL VETA!!

Bryggarn skrev:
Vaddå för bilder?
Berätta för oss som bor utanför Stockholm vetja.
Finns det någon länk?
JAG VILL VETA!!

Såja, lugna dig! :D Jag bifogar en länk
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,155878,00.html

Ska se om jag hittar fler bilder. Jag blev glad av att se bilden. Hon framställs på ett mera rättvist sätt. Känns lite modernare än att se henne i folkdräkt...

Jag försökte infoga en bild, men det funkade inte. Kan någon berätta hur jag ska göra? Räcker det inte med att trycka på knappen "Bläddra..." vid Bifoga fil?

/Stefan

OBS Jag bor inte i Stockholm. Såg bilden i Aftonbladet

Mikael Jansson tillhör de fotografer som inte har hemsida.

Många av fotograferna i toppskiktet har inte någon och de finns absolut inte på gula sidorna.

Fast, jag har faktiskt inte kollat om MJ finns på gula sidorna idag, förr gjorde han inte det.

mipert skrev:
Mikael Jansson tillhör de fotografer som inte har hemsida.

Många av fotograferna i toppskiktet har inte någon och de finns absolut inte på gula sidorna.

Fast, jag har faktiskt inte kollat om MJ finns på gula sidorna idag, förr gjorde han inte det.

Det är tungt att inte ha hemsida! :)

Tack!
Nu är jag med igen.

Skön bild på vår kronprinsessa, man börjar så smått tro att hon finns på riktigt.

Såg ett inslag om MJ på TV för ett tag sedan. De hävdade att han tjänade 100000....dollar i VECKAN. Han är en stor inspirationskälla. Han kommer från samma småstad som jag...

Mvh
Maverick

Jodå, MJ är i världsklass men kanske lite ”kall” i sin stil.

10000$ i veckan kanske är lite att dra på, troligen har han gjort ett jobb som gav honom den summan en vecka.

Med tanke på att det gick rykten om att han tjänade 25000 kr. per dag för sju år sedan så...nja.

Patrick Demarchlier drar in 10000$ per dag för en stor kund.

Vet någon var man kan se fler bilder av honom? Han ska tydligen ha gett ut en bok som kort och gott heter "Mikael Jansson". Finns det fler böcker?

Jodå, det finns en bok med hans bilder.
Lär väl kosta sisådär femtonhundra spänn.

För att hitta hans bilder får du leta i fototidningar, Fotografisk tidskrift hade en artikel med honom för kanske ett-två år sedan.

Nupp, det är ingen mainstreamfotograf även om bilderna lätt kan förväxlas med sådana vid en första anblick.

Tidningen foto hade en artikel med honom för några år sedan om du har dessa nummer. Sedan var det i år eller i höstas ett reportage om ett par som samlade på fotografier där en bild tagen av MJ var med.

/Maverick

Maverick skrev:
Nupp, det är ingen mainstreamfotograf även om bilderna lätt kan förväxlas med sådana vid en första anblick.

Tidningen foto hade en artikel med honom för några år sedan om du har dessa nummer. Sedan var det i år eller i höstas ett reportage om ett par som samlade på fotografier där en bild tagen av MJ var med.

/Maverick

Det blir till att rota i gömmorna...

Här kan du läsa lite om Mikael Jansson och hans bok:
http://www.svensktpapper.se/pressreleaser/ar_99.asp

Ett antal "Bildbyråbilder" finns på http://www.linkimage.com (tryck,tryck agreed, kolla under Photographers) - en bildbyrå för Stockholms reklam/mode - fotografer.

Hans agentur i New York har hemsidan:
http://www.wilsonwenzel.com
- den är lite svårnavigerad (flashig...) - men det finns många fina bilder.

På senare år har han fotat mycket för DKNY - modellerna har namn som Jeremy Irons, Gary Oldman, Milla Jovovic mfl...

Emellanåt tar han bilder för den kända modetidningen Dutch.

Svenska tidningar jobbar han sällan med - undantaget är just Stockholm New eller möjligtvis Månadsjournalen.

Anledningen till att många av dessa "stora" fotografer saknar hemsida beror på att varken fotografen eller hans stab av assistenter har tid med sånt - det får agenturen fixa...

- Har själv arbetat som sådan assistent - 23 timmar om dygnet går till resor, fotografering, kopiering :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar