Annons

Vem är den lyckliga nya ägaren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hoffie

Aktiv medlem
Hejsan!

Tog min vanliga "internet-runda" igårkväll innan jag gick o la mig. Upptäckte då på blocket ett Canon EF 70-200/2,8 L IS USM för vrakpriset 4500 kronor. Första tanken var att den antingen var stulen eller defekt/trasig.
Dock visade sig annonsen tillhöra Roger Turesson, så skickade snabbt iväg ett mail med nån slags intresseanmälan. Dock verkar någon ha hunnit före, annonsen var försvunnen imorse, och inget mailsvar.
Tänkte mest av nyfikenhet kolla om det var någon här på fotosidan som gjort ett kap?!

Det fanns även en eos 1D, 5D och ett par L-gluggar till tillsalu, för tillsynes vansinnigt låga priser.

Som sagt mest av nyfikenhet:) Eller man kanske inte vill veta vilket kap man gick miste om?!
 
Jag såg den annonsen också, letade upp numret till honom via eniro och ringde ca en halvtimme efter att annonsen lagts upp. Upptaget. Ringde igen, telefonen avstängd. Mailade, fick svar nästa dag att den var såld :/
 
Jag mailade också efter 10-15 minuter air-time på blocket, fick samma svar dagen efter. Förutom linserna som tydligen skulle fungera som de borde så såg den ut att ha varit med i balkankriget till utsidan. Men 4500 spänn, hey? Någon gjorde ett hyggligt kap iaf. :)
 
Han skickade ett trevligt mail dagen efter och sa att allt var sålt. Hmm, men ett oskick det där att leta upp nummer och ringa, man skriver ju ut numret om man vill ha samtal, liksom skälet till att inte skriva ut numret, förutom att få påhälsning av tjuvar. Vet de som skriver falskt namn för att slippa dessa enträgna "fyndare".
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.