Annons

Vattentät videokamera + vattentät mic?

Produkter
(logga in för att koppla)

josall

Ny medlem
Hej! Behöver lite hjälp. Jag håller på med lite olika sportrelaterade projekt. Ett av dem är att vi ska filma en klack under matcher. Kameran kommer stå helt still på ett stativ riktad mot klacken. Har varit lite inne på en GoPro outdoor kamera, men insett att ljudet är allra viktigast. Det största problemet är att det ofta regnar i sverige och kameran och ljudet måste klara av regn.

Något förslag på en smidig vattentålig kamera med bra ljud eller extern mikrofon, vanlig 3.5mm, som också är regntålig.

Oerhört tacksam för svar.

Sant förvisso, men jag är inte speciellt duktig på att bygga saker. Finns det något stativ med "regnskydd?"

kan tänka mig en lite styvare plast som du kan spänna över kameran och sedan hänga öven något mjukt som dämpar dropparna så du inte får kapellsmatter när dropparna träffar.

Tack för all hjälp. Men jag har verkligen ingen aning om hur man ska göra en sådan anordning med plast spänd över kameran. Ingen som har tips på var man kan köpa något liknande färdigt att montera?

Det är ont om vattentäta kameror med bra ljudmöjligheter.

Köp en vanlig kamera med bra ljud och sen köper du ett passande regnskydd. Så gör de flesta andra, som inte bygger eget.

hej!
Du kanske du letar efter en vursting kamera men iaf så köpte jag denna i somras då vi skulle till thailand. RIKTIGT nöjd, och jag är ganska kräsen. Kanske inte är den bästa som finns men får du möjlighet att provfilma eller ta kort med en så ta chansen. Jag provade vid flera tillfällen att filma undervatten både i havet och i poolen och det blev riktigt sjysst! Även att ta vanliga kort blev bra.

http://www.dslrphoto.com/dslr/sony-162mp-cyber-shot-dsc-tx20-waterproof-review-by-dci-with-rating-67-10,30891.html

Den enkla lösningen heter paraply o lite tejp för att få fast det vid stativet.
Problemet är att det samtidigt är ett vindfång men det blåser inte jämt.

En riktningsbar mic är troligtvis den bästa ljudlösningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar