Annons

Varning för bluffare!!

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiDym

Ny medlem
Han "heter" Lars Mortensen och har alias "Dinlars" här på fotosidan.
Försöker sälja prylar som inte finns, delar foton från gamla annonser från Tradera mm. Vill ha betalt i Bitcoin.
Fick kontakt med honom här och fortsatte konversationen på messenger. När jag konfronterade honom ang foton han skickat lämnade han direkt.
Hoppas ingen råkat ut för honom.

Screenshot_2021-07-03-09-04-05-856_com.facebook.orca.jpg

Han "heter" Lars Mortensen och har alias "Dinlars" här på fotosidan.
Försöker sälja prylar som inte finns, delar foton från gamla annonser från Tradera mm. Vill ha betalt i Bitcoin.
Fick kontakt med honom här och fortsatte konversationen på messenger. När jag konfronterade honom ang foton han skickat lämnade han direkt.
Hoppas ingen råkat ut för honom.

Visa bilaga 158615
Profil på fotosidan Screenshot_2021-07-03-09-13-26-317_com.android.chrome.jpg

Till mig ville han sälja en 10 månader gammal Sony SEL 14TC 1.4X för 2000 kr. Nypris 6000 kr.
Så han är inte bara en bedragare utan otroligt korkad.
Eller så är han otroligt smart!
Slänger ut några såna här uppenbara annonser som gör att de mindre uppenbara känns trovärdiga. En avledningsmanöver helt enkelt.

En av de första saker jag gör när jag ser en annons som verkar intressant är att kolla när personen blev medlem. Sedan hur många annonser personen haft och har samt kolla dessa eventuella aktuella annonser. Är det en helt ny medlem så hoppar jag av, möjligen med undantag av om det skulle gå att träffas personligen inom rimligt avstånd.

En av de första saker jag gör när jag ser en annons som verkar intressant är att kolla när personen blev medlem. Sedan hur många annonser personen haft och har samt kolla dessa eventuella aktuella annonser. Är det en helt ny medlem så hoppar jag av, möjligen med undantag av om det skulle gå att träffas personligen inom rimligt avstånd.
Jag gör exakt likadant 😊

Hur kollar man de gamla annonserna?

Trycker på annonsen så står det ju annons historik på annonsören.

Exempel min köp/sälj annons historik är 84 stycken på 17 år och jag har aldrig blivit lurad(peppar peppar).
Men jag tycker att det verkar som det har ökat med bedragare de senaste åren.

Trycker på annonsen så står det ju annons historik på annonsören.

Exempel min köp/sälj annons historik är 84 stycken på 17 år och jag har aldrig blivit lurad(peppar peppar).
Men jag tycker att det verkar som det har ökat med bedragare de senaste åren.
Det där med avledningsmanöver tror jag inte ett dugg på 😊

Till mig ville han sälja en 10 månader gammal Sony SEL 14TC 1.4X för 2000 kr. Nypris 6000 kr.
Så han är inte bara en bedragare utan otroligt korkad.
Scammers brukar oftast vilja scamma så många som möjligt på ett lågt belopp istället för att ta ett högt belopp från en och samma person, det skulle väcka för mycket uppmärksamhet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar