Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför ska allt vara så dyrt?
- Trådstartare CodeNine
- Start datum
mrsandin
Aktiv medlem
Köp begangnat eller köp en utgående modell.. Jag köpte nyss en Minolta Dynax 800 med vertikalgrepp och 28-80/3,5 optik för endast 6400:- hos www.cyberphoto.se. Endast kamerahuset kostar 6500:- att köpa löst.
klasg
Aktiv medlem
mrsandin, tänkte bara berika den här diskutionen med att säga att jag oxå köpte en beg. 800si med grepp och en massa annat. Mycket billigare än du. Jag håller med om att allt är så dyrt inom foto. Är det värdens dyraste hobby???
Jag har dock en idé om hur det skulle kunna bli billigare med film. Man kan låta bli att ta en massa dåliga bilder - bara bra bilder! jag håller på att fila på den här idén. Och om man bara tar bra bilder så behöver man inte framkalla lika mycket... Då blir det billigare. Film/framkallning är dyrast /KG
Jag har dock en idé om hur det skulle kunna bli billigare med film. Man kan låta bli att ta en massa dåliga bilder - bara bra bilder! jag håller på att fila på den här idén. Och om man bara tar bra bilder så behöver man inte framkalla lika mycket... Då blir det billigare. Film/framkallning är dyrast /KG
Nikonmannen
Aktiv medlem
Foto är INTE dyrt!
Tidigare höll jag på med dragracing. DET är en dyr hobby. Eller varför inte segling, flyg eller något annat?
Visst svider det att hosta upp en massa stålar som inte finns, men jämfört med många andra hobbies är det riktigt prisvärt.
Tidigare höll jag på med dragracing. DET är en dyr hobby. Eller varför inte segling, flyg eller något annat?
Visst svider det att hosta upp en massa stålar som inte finns, men jämfört med många andra hobbies är det riktigt prisvärt.
Olivlunden
Aktiv medlem
Dyrt?
Nej, det är sant. Det finns ingen hobby som är gratis ..
Utrustning är inte billigt och ska det vara kvalité får man vara beredd att betala det det kostar. No matter what..
Nej, det är sant. Det finns ingen hobby som är gratis ..
Utrustning är inte billigt och ska det vara kvalité får man vara beredd att betala det det kostar. No matter what..
Michael f8
Aktiv medlem
Utgångspunkten för att fotografera är ju ljusbilder, för att få detta så krävs det bara:
En ljustät "kakburk".
En bit aluminiumfolie.
En bit tejp.
En "bit" fotopapper.
och sen kan man låna någons mörkrum.
Vips så har man det man är ute efter, en BILD
Kostnad: ett par spänn, max.
För UV-foto skall "kakburken" även vara vatten tät.
Med denna utgångspunkt, så måste en F60 anses vara väldigt sofistikerad och inga begränsningar borde finnas för att få en "bra" bild!?
/Michael
En ljustät "kakburk".
En bit aluminiumfolie.
En bit tejp.
En "bit" fotopapper.
och sen kan man låna någons mörkrum.
Vips så har man det man är ute efter, en BILD
Kostnad: ett par spänn, max.
För UV-foto skall "kakburken" även vara vatten tät.
Med denna utgångspunkt, så måste en F60 anses vara väldigt sofistikerad och inga begränsningar borde finnas för att få en "bra" bild!?
/Michael