Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför fungerar inte Sigman med EOS30?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolandsk

Aktiv medlem
Hej,

Jag har nyligen köpt en EOS 30, jag har också ett Sigma telezoom 100-300 4.5 - 5.6 (som har fungerat med en Canon EOS 500N) men varför fungerar det bara med högsta bländaren alltså 5.6 på eos 30:an .Går helt enkelt inte att "ta bilden" om det är någon annan bländare. Canon vidvinkel 28-105 som jag annars kör med fungerar bra. Även ett Canon Macro 100 mm fungerar kanonbra:)

Undrar också om ni har något bra tips på bra telezom, det verkar som att jag får byta upp mej,eftersom detta inte fungerar.

Tacksam om nån har nån bra info om detta.

//Roland
 
Det är säkerligen en gammal version som inte funkar med EOS 30, eftersom Canon byggde in lite nya funktioner i EOS 30. Hör efter med expert, Sigma har lovat att fixa objektiven, men det gäller tydligen bara de som kan fixas.
 
Det är Zieger Teknik AB som sköter supporten på Sigmas optik i Sverige. Jag talade med Bengt Zieger i vintras i samband med att jag köpte några Sigmagluggar till min D60. Fick ett mycket bra bemötande. Rekommenderas varmt!

mvh Janne
 
Min EOS 33:a funkar bra med Sigmas 100-300 i alla fall. Men hör med Zieger, de brukar kunna svara på de mesta.

/Martin
 
Ja nu har Zieger Teknik fixat mitt objektiv, tog 11 dagar från det att jag skickade in det till att jag fick tillbaka det. Nu funkar det precis som det ska med min EOS 30:a så där var det verkligen bra service!!

//Roland
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.