ANNONS
Annons

Varför försvinner toningen?

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Kanske fel forum men jag är stressad och fattar inte problemet. Jag har några tonade jpgbilder (inga lager) som ska sparas som pdf från Quark fast när jag gör det så tappar de toningen. Sparar jag dem från photoshop så finns toningen kvar, (i word försvinner den också.) Hur ska jag spara bilderna för att toningen ska bli kvar i pdf:en från Quark? Ligger felet i hur jag sparar ner i PS tro? Kör bara spara som...
Säkert nåt simpelt fel men jag tänker uselt när jag stressar.

Problemet kanske ligger i att du komprimerar pdf-dokumentet för mycket när du "bränner" det?

/Danne - som genast ska öppna Quark å forska vidare =)

Nä, jag ger snart upp. De tonade bilderna är sparade som RGB i jpg. Jag gjorde inställningen att Quark ska skriva ut RGB istället för CMYK (som jag hade förut) fast det hjälper inte. Det är inte heller så simpelt som någon underlig färgprofil..

Komprimeringen, hur ställer jag in den? Inställningen i Acrobat för utskriften är standard men det kanske är nåt annat jag borde kolla med komprimeringen i Quark?

När du gjort toningen i PS - testa att "spara för web" i max kvalitet istället för att välja "spara som.."

/Danne

Tack Daniel för tips, tyvärr funkade det inte det heller. Klockan är mycket så nu återstår nog bara att kopiera över hela sidorna till PS där utskriften funkar. Måste ju iväg med filen snart..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar