Annons

Var får man tag på en modell?

Produkter
(logga in för att koppla)

JocheD

Aktiv medlem
Var får man tag på en modell? Det känns som frågan varit uppe, men jag hittar inga superbra svar så jag kör en ny fråga igen.

Saken är att i början av februari är vi ca 5 personer som kommer få en föreläsning och demonstration över hur studioljussättning kan fungera. Föreläsaren står för alla ljusprylarna men vi står för lokal och kaffe. Det känns som det vore extra spännande om man hade något att fotografera också, annars kommer det sitta någon ansträngd fotograf i ljuset och känna sig obekväm.

Eftersom det här är ett gänga glada amatörer helt utan några direkt proffsambitioner finns det såklart inga pengar att hämta, vi kan egentligen inte ens garantera att det kommer ut en fins bild för modellen portfolio.

Det känns som det inte blir en win-win situation direkt, men kanske kan modellen vinna lite på att öva sig att posera etc. Vad vet jag.

Hursomhelst, vad skulle mitt nästa steg vara i modelljakten tycker ni?

Tack för tipset om modellbilder.se. Jag har ansökt om medlemskap nu.

Vi utnyttjade vårt kontaktnät och kom på en kille som visat sig vara kompetent både i bildframställning och framställning inför åhörare.

Han är ingen proffsfotograf men vår nivå är så låg så det behövs inte så mycket kunskap för att lyfta oss rejält! :) Att han sedan satt inne med riktiga studiolampor var bara en bonus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar