Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av stativ.

Produkter
(logga in för att koppla)

Bandit Art Design

Aktiv medlem
Jag har sedan tidigare en tripod med kulled som har varit riktigt bra vid t.ex. landskaps foto och när man fotar blommor m.m. Sen har jag varit nyfiken länge på en monopod och blev mer nyfiken på det efter mitt senaste besök på Skansen, anledningen var att jag skulle fota rävarna och ställde upp tripoden men det var en omöjlighet att komma till och fotografera så jag fick fota på frihand.

Nu har jag beställt och hämtat ut min monopod har inte hunnit prova den mer än här hemma ännu men den är bra då det är snabbkoppling och kulled som orkar med 5kg och högsta höjden är 175cm.

Är det fler som har stativ och vilket föredrar ni? / Micke

Stativ är bra men ibland är det svårt att komma till, som du skriver.
Monopod är en smidig kompromiss som fungerar finfint.
Annars kan man ju ha benen på trebensstativet ihopslagna så att det blir mer som att fota över monopod. Då fäller man strax ut ett ben eller två när det finns plats.
/N

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar