Annons

Val av 3 kompaktkameror: Fuji Zoom 70 Date ,Yashica Zoomate 70Z,Minolta Riva Zoom 70

Produkter
(logga in för att koppla)

Grosvenor

Medlem
Hej!
Jag funderar över ett köp på någon av dessa billiga kompaktkameror... är de alla likvärdiga...eller
går det att utse ett "bästa köp" på någon av dessa?

Yashica Zoomate 70Z
Fuji Zoom 70 Date
Minolta Riva Zoom 70

Är villrådig och skulle behöva lite hjälp... Tacksam för svar.
Mvh/

Antar att du menar Minolta Riva zoom 75W, 70 finns väl inte längre? Jag köpte en och blev faktiskt förvånad, väldigt lite vinjettering, vilket jag annars tycker är ett standardfel på kompakter. Enda felet med den, är att den låter lite mycket när man zoomar, men kan man leva med det så är det en bra kamera.

Antar att du menar Minolta Riva zoom 75W, 70 finns väl inte längre? Jag köpte en och blev faktiskt förvånad, väldigt lite vinjettering, vilket jag annars tycker är ett standardfel på kompakter. Enda felet med den, är att den låter lite mycket när man zoomar, men kan man leva med det så är det en bra kamera.

Tack för tipset. Då kan Minoltan vara ett vettigt alternativ alltså.
Mvh

Jag var nog aningen ironisk när jag skrev här imorse. Kom av en slump in på fotosidan och hade ett diffust minne av att jag en gång reggat ett nick här. På den tiden när jag reggade här hade jag samma lösen o nick på flera siter så det var lätt att minnas. Tänkte jag testar imorse ifall jag fortfarande står kvar som medlem och till min förvåning hade ingenting förändrats :) det gick att logga in !!

Väluppfostrad som jag är så tyckte jag att det var på sin plats att tacka för de svar jag fått även om det var lite i senaste laget är jag medveten om (ironisk igen)

När jag skrev det där inlägget 2003 hade jag ingen erfarenhet av digital kameror även om de fanns redan då. Det kändes liksom inte ens aktuellt att fundera på en digitalkamera för mig... tänk vad mycket som hänt på 10 år inte minst inom det digitala mediet.

Mvh

P.s jag kanske tittar in här igen om 10 år :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar