Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad tycker ni om porträttet på paret?
- Trådstartare Atena
- Start datum
Estethia
Aktiv medlem
jag har en väldigt ljus skärm på min surfdator.
ändå är det helt igensotat i svärtan.
hennes hår blir ett med bakgrunden och på den sista bilden du ljusat upp är dom för ljusa men svärtan är ändå igensotad.
och svärtan är inte lika drastisk i originalbilden.
jag skulle ljusat upp bakgrunden bakom dom lite för att lyfta fram hennes hår och huvudform.
något som bäst görs vid fotograferingen, men går ändå att fixa till hyfsat i ps med lite tålamod.
ändå är det helt igensotat i svärtan.
hennes hår blir ett med bakgrunden och på den sista bilden du ljusat upp är dom för ljusa men svärtan är ändå igensotad.
och svärtan är inte lika drastisk i originalbilden.
jag skulle ljusat upp bakgrunden bakom dom lite för att lyfta fram hennes hår och huvudform.
något som bäst görs vid fotograferingen, men går ändå att fixa till hyfsat i ps med lite tålamod.
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Det vore bra om man kunde skilja damens hår från bakgrunden.
Bite bättre belysning till Herrn vänstra ansiktshalva nästa gång.
Bite bättre belysning till Herrn vänstra ansiktshalva nästa gång.
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Så ska jag skriva lite vad jag valt att göra också. Jag ljusade upp bilden generelt sedan justerade jag kurvorna lite grovt. Sedan ljusade jag upp valda partier såsom herrns vänstra ansiktshalva genom att lägga på en lagermask med uppljusade nivåer. Sedan mörkade jag ner valda delar på motsvarande sätt, runt samtliga kanter av bilden, det leder blicken in mot mitten av bilden. Sedan lade jag på en lokalkontrastmask mha en oskarp mask med stor radie men liten nivå (tröskelnivå=0). Slutligen en oskarp mask på radie 0.2 och 500%.
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Sedan måste jag få påpeka (även om trådan handlade om PS delen) att du lyckats få ihop dem på ett naturligt och snyggt sätt i ett avsläppnat parporträtt. Helt perfekt komponerat IMO.
-Danneman-
Aktiv medlem
Så här skulle jag nog ha gjort tror jag....
Har justerat brightness & kontrast lite samt justerat lite i levels.
Deras ansikten är upplättade i levels och bakgrunden är något softad.
Sedan skärpte jag till bilden en aning.
Körde lite Neat på ansiktena för att släta ut hyn lite också.
Säger alltså inte att det ska vara så utan att det faller mig mer i smaken, många smaker finns det... =)
Har justerat brightness & kontrast lite samt justerat lite i levels.
Deras ansikten är upplättade i levels och bakgrunden är något softad.
Sedan skärpte jag till bilden en aning.
Säger alltså inte att det ska vara så utan att det faller mig mer i smaken, många smaker finns det... =)
Bilagor
Senast ändrad:
Atena
Aktiv medlem
-Danneman- skrev:
Tur att mamma inte läser detta
//Marie
-Danneman-
Aktiv medlem
Hmm.. Oki, det där lät kanske inte så bra... =)
Om din mamma nu mot förmodan skulle se det så kan du ju alltid lugna henne och säga att det är mer regel än undantag att man kör lite Neat till och med på 20-åriga modeller som inte har tillstymmelse till ojämnheter i hyn.
Allt för att få det där overkligt perfekta utseendet...
Om din mamma nu mot förmodan skulle se det så kan du ju alltid lugna henne och säga att det är mer regel än undantag att man kör lite Neat till och med på 20-åriga modeller som inte har tillstymmelse till ojämnheter i hyn.
Allt för att få det där overkligt perfekta utseendet...
Strandhagen
Aktiv medlem
Var laddar jag hem Neat-program?
Sorry om jag är lite OT!
Sorry om jag är lite OT!
Peter_H
Aktiv medlem