Annons

Vad ska jag välja? (Ej nybörjare)

Produkter
(logga in för att koppla)

sofiasimonsson

Avslutat medlemskap
Hej,
Jag jobbar som fotograf på en tidning sen några år tillbaka. Därigenom får jag tillgång till många och rejäla kameragrejer som gör det riktigt roligt att fotografera. använder jag Hemma däremot så sitter jag fortfarande med min Canon eos 40D + vertikalgrepp med 24-70 2.8L objektivet till .. på jobbet använder vi bara Canon så det är väl det jag känner mig mest hemma med.

Nu är ju grejen att min nuvarande "hemma-kamera" håller på att tappa livsgnistan och jag är riktigt sugen på att köpa nytt. Låna från jobbet finns tyvärr inte på kartan. Det vore skönt att kunna haft något litet och smidigt (eller mindre) men jag får in en del jobb på hemmafronten med så jag är ju i behov av systemkameran. Jag tycker det är roligt med time-laps och liknande och med Canon är det trist att det inte finns inlagt på samma sätt som i Nikon - i annat fall vore det kul att utveckla sig från bara stillbild till rörlig bild lite.

Så till frågan - vad ska jag satsa på? Tyvärr är jag ingen krösus så mina möjligheter är väl att antingen köpa en ny kamera för inte så många tusenlappar.. eller sälja hela det paketet som jag har och satsa på något nyare dyrare. GE MIG FÖRSLAG och motivera gärna. TACK!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.