Forslund
Aktiv medlem
Köpt en dator på nätet. När jag öppnat och använt en ett tag upptäcker jag att den inte har bluetooth, vilket tydligt fanns med i specifikationen för produkten. Har varit med om likannde tidigare och då har leverantören åtgärdat detta genom att installera det som fattas. Nu har jag dock stött på patrull (av samma företag som tidigare varit så tillmötesgående). De vill köpa tillbaka datorn eftersom den var felspecificerad. Jag ville helt enkelt ha min bluetooth som jag betalt för, men får blankt nej. Datorn ska reurneras för kreditering med samma belopp som jag betalt för den.
Hur ser rättsläget ut? Som jag förstår konsumentköplagen så ska leverantören åtgärda detta problem eller ge mig en datorn med de specifikationer som jag betalt för? Men det är som jag förstår lagen och jag är ju minst sagt jävig.
Hur ser rättsläget ut? Som jag förstår konsumentköplagen så ska leverantören åtgärda detta problem eller ge mig en datorn med de specifikationer som jag betalt för? Men det är som jag förstår lagen och jag är ju minst sagt jävig.