Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har hänt med Nikon och deras scannrar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zorro

Medlem
Är det någon som har en aning om varför det sedan veckor och till och med månader är helt omöjligt att köpa en Nikon scanner i Sveriges alla butiker, inklusive postorder? Jag tänker då på Nikon Coolscan LS-50ED.

Miran
 
Jag har lagt en beställning hos Cyberphoto men får inte något besked om leveranstid. Av ditt inlägg att dömma så verkar det som om du har kollat på ett antal ställen. Har du kollat med Nikon? Jag har sett en annan tråd som tar upp ett rykte om att en ny skanner är på g.
 
Nikon har problem med leveranser i hela Sverige. Frågade på YFO och dom verkade kunna få fram en snabbt denna veckan. Har dock inte köpt den än så man vet ju inte.
 
Nikon har bytt lagersystem i Amsterdam och har därför svårt att leverera något överhuvudtaget. Tydligen så började det dock så smått att dyka upp prylar den här veckan, men inte i normal fart än så länge...

Gäller allt från produkter till reservdelar..

/Henrik - som väntar otåligt på sitt 70-200 2.8 VR ;-(
 
Sedan mitten av oktober har det levererats saker från Nikon Sverige. Det är dock lite segt minst sagt...
Ett kamerahus fick jag hyggligt snabbt, men scannern väntar jag fortfarande på.
Nikon Europa ligger troligen några veckor efter på beställningar från Japan också. Under tiden levererade Japan till andra världsdelar i stället. Så lilla Sverige halkade än mer efter i prioritet för leverans. Misstänker jag.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.