Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad hände just med Lightroom?

Produkter
(logga in för att koppla)

JFfoto

Avslutat medlemskap
Jag gick bara för att hämta kaffe, och när jag kommer tillbaka så håller lightroom på att göra virtuella kopior, 36 st på en bild, allt laggade ur, kunde inte göra något så stängde av datorn med strömbrytaren, höll inne knappen några sekunder.

När jag startat om datorn och ska öppna lightroom är katalogen borta och lighroom har ominstallerats.. för det kom upp "tips" rutor som om jag nyligen installerat Lightroom, sen är allt återställt, menyerna, allt, sen försvann alla förinställningar i Photoshop..

Kan tillägga att jag hade Lightroom i senaste versionen, men inte camera raw och photoshop, kan det ha något med det att göra?

Edit: Vid närmare eftertanke så var en katt här inne som brukar gå på tangentbordet, men ändå märkligt att katalogen försvann och lightroom ominstallerades?
 
Jag gick bara för att hämta kaffe, och när jag kommer tillbaka så håller lightroom på att göra virtuella kopior, 36 st på en bild, allt laggade ur, kunde inte göra något så stängde av datorn med strömbrytaren, höll inne knappen några sekunder.

När jag startat om datorn och ska öppna lightroom är katalogen borta och lighroom har ominstallerats.. för det kom upp "tips" rutor som om jag nyligen installerat Lightroom, sen är allt återställt, menyerna, allt, sen försvann alla förinställningar i Photoshop..

Kan tillägga att jag hade Lightroom i senaste versionen, men inte camera raw och photoshop, kan det ha något med det att göra?

Edit: Vid närmare eftertanke så var en katt här inne som brukar gå på tangentbordet, men ändå märkligt att katalogen försvann och lightroom ominstallerades?

Hen kanske ville ha en egen katt-alog. Göteborgshumor åsido, du tror inte din katt även kan ha trampat fram ett kortkommando till att visa tips vid uppstart? Är din gamla katalog helt borta även i filsystemet? Kanske blev korrupt i samband med den forcerade omstarten?

Mina teorier. Annars kolla en virusscan kanske...
 
Jag gick bara för att hämta kaffe, och när jag kommer tillbaka så håller lightroom på att göra virtuella kopior, 36 st på en bild, allt laggade ur, kunde inte göra något så stängde av datorn med strömbrytaren, höll inne knappen några sekunder.

När jag startat om datorn och ska öppna lightroom är katalogen borta och lighroom har ominstallerats.. för det kom upp "tips" rutor som om jag nyligen installerat Lightroom, sen är allt återställt, menyerna, allt, sen försvann alla förinställningar i Photoshop..

Kan tillägga att jag hade Lightroom i senaste versionen, men inte camera raw och photoshop, kan det ha något med det att göra?

Edit: Vid närmare eftertanke så var en katt här inne som brukar gå på tangentbordet, men ändå märkligt att katalogen försvann och lightroom ominstallerades?


Hej !

Lustigt, hade nått liknande, någon knapp eller tagentbordet
hängde upp sej och genererade en teckensträng.

Nån win-bug ? Jag använder ett litet trålöst usb-tb.

//MW
 
Vad händer om du går på File-Open recent? Ser du några olika kataloger där?

Har du kolla på hårddisken om det finns några katalog-filer där?

Anders
 
Jag gick bara för att hämta kaffe, och när jag kommer tillbaka så håller lightroom på att göra virtuella kopior, 36 st på en bild, allt laggade ur, kunde inte göra något så stängde av datorn med strömbrytaren, höll inne knappen några sekunder.

När jag startat om datorn och ska öppna lightroom är katalogen borta och lighroom har ominstallerats.. för det kom upp "tips" rutor som om jag nyligen installerat Lightroom, sen är allt återställt, menyerna, allt, sen försvann alla förinställningar i Photoshop..

Kan tillägga att jag hade Lightroom i senaste versionen, men inte camera raw och photoshop, kan det ha något med det att göra?

Edit: Vid närmare eftertanke så var en katt här inne som brukar gå på tangentbordet, men ändå märkligt att katalogen försvann och lightroom ominstallerades?

Du får be katten sluta trycka Shift + V sp undviker du att skapa virtuella kopior på löpande band :)

Men katalogen ska såklart finnas kvar. Du kan behöva rensa upp lite efter katten men inte mycket mer än så. Katten har kanske också kommit in i inställningar (Ctrl + ,) och återställt alla varningsmeddelanden.
 
Skaffa programmet PawSense!

Från ovan länkade websida:
"PawSense is a software utility that helps protect your computer from cats. It quickly detects and blocks cat typing, and also helps train your cat to stay off the computer keyboard.
 
Annars är Win+L ett rätt bra kattskydd när man lämnar burken. Dörrar fungerar också bra om katten är på rätt sida, fast den kan förstås bestämma sig för att långsamt försöka nöta sig igenom den med klorna...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.