Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nja...det blir nog till att spara i grisen för en Mark II N i stället.

Uppgradera till 30D känns inte aktuellt, även om det verkar vara en fin kamera till ett bra pris. Bara att gratulera de som inte köpt 20D ännu.

Sälja 17-40/4 till förmån för EF-S 17-55 innebär ett mellanpris på minst 7000:- plus att man låser fast sig vid EF-S-kompatibla hus. Känns inte heller aktuellt.

Så att spara pengarna nu och i stället satsa på ett M II N i framtiden känns bäst för mig. Om det nu inte presenteras en vass 3D till hösten...


2006-02-21 har återgått till en normaldag. Ute är det ljust, uppehåll och vindstilla, ingen sol. Men...den finns bakom molnen. En lagom dag med andra ord.
 
BugEyes skrev:

Ska sluta gnälla nu, är bara lite sur och besviken.

Jo, jag känner likadant själv nästan. Nu när yran lagt sig lite känns det som om inget i denna lansering var till för mig, speciellt som 17-55 blev så dyr. Jag vill ju ha ett kamerahus med inbyggd IS och hoppas fortfarande att ett sådant kan komma för Canon.
 
rogerjmorell skrev:
Tänkte oxå på det där. Cyberphoto tar ju 16,4 för 200. Det kan kanske betyda att butikspris, för 30D, när den värsta yran lagt sig(och alla 20D sålt slut) kryper ner till 11-12000. Men ändå.. Skulle man gå in i ett helt nytt system vore ju 200D lockande(men inte för pixlarna).


Även om den skulle krypa ner till 12000kr så känns D200 mycket mer prisvärd. 30D är ingen dålig kamera men lite mer hade jag hoppats på med tanke på att 20D kom redan 2004
 
mäsk

Inget nytt hus av värde, ingen vidvinkel som inte är rutten och ingen sol idag! MÄSK! Ytterligare ett halvårs väntan på prylar som jag kunde ha om jag stannat kvar hos Nikon. Måste erkänna: Nikon regerar!
 
Re: mäsk

Tonyeagle skrev:
Inget nytt hus av värde, ingen vidvinkel som inte är rutten och ingen sol idag! MÄSK! Ytterligare ett halvårs väntan på prylar som jag kunde ha om jag stannat kvar hos Nikon. Måste erkänna: Nikon regerar!
Är väl bara att byta system efter vem som regerar för tillfället;-)
 
Inte ett ord än så länge om 3000D/3500D...

Kan Canon ha sparat på den till på PMA? Eller till hösten? Eller är det S3IS som tar den platsen?

Där finns det något att gissa vidare på nu när 30D visats.
 
Medan denna hysteriskt spännande väntan pågått med uppbyggandet av klimax och det slutliga antiklimax här på forumet, så har jag lyckligt ovetande varit på skogspromenad ute i solen med min 350D och njutit! ;o)

:: Susanne ::
 

Det kommer mer. Den mest intressanta nyheten har robgalbraith.com undanhållit er. 13.00 blir det offentligt.


Nyfiken i en strut väntar på vad författaren av ovanstående menade =)
 
Sans skrev:
Medan denna hysteriskt spännande väntan pågått med uppbyggandet av klimax och det slutliga antiklimax här på forumet, så har jag lyckligt ovetande varit på skogspromenad ute i solen med min 350D och njutit! ;o)

:: Susanne ::


Ja jag passade på att gå ut en svæng innan kl 13.. regn i massor.. ngr Alfåglar blev det dock..

Finns bara två typer væder, bra och friskt:)


MVH Niclas,
 
Vikentij skrev:

Det kommer mer. Den mest intressanta nyheten har robgalbraith.com undanhållit er. 13.00 blir det offentligt.


Nyfiken i en strut väntar på vad författaren av ovanstående menade =)

Jag tror han menade:

"Största nyheten: Ljusstark normalzoom med stabilisering"

Vetetusan om jag håller med om det, alltså.
 
ja susanne.. du gjorde det enda riktiga.
själv sitter jag o möglar på ett kontor.. tur att fotosidan finns... tänk om man kunde leva på fotografering.. jag skulle fan kunna offra ena testikeln för det... eller faan ta båda, men då ska jag ha en fet kamera också
 
Sans skrev:
Medan denna hysteriskt spännande väntan pågått med uppbyggandet av klimax och det slutliga antiklimax här på forumet, så har jag lyckligt ovetande varit på skogspromenad ute i solen med min 350D och njutit! ;o)

:: Susanne ::

Menar du på fullt allvar att du ägnat dagen åt att fotografera och slappa i stället för att följa med i allt viktigt som händer i världen? Du kanske inte följer OS heller???
 
Arne S skrev:
2006-02-21 har återgått till en normaldag. Ute är det ljust, uppehåll och vindstilla, ingen sol. Men...den finns bakom molnen. En lagom dag med andra ord.

Här i Dalarna skiner solen för fullt och det går inte att vara besviken när 20D levererar så här sköna vinterbilder tillsammans med Ef 24/2.8.
 

Bilagor

  • bastberget_res400.jpg
    bastberget_res400.jpg
    54.7 KB · Visningar: 1,631
Canon EOS 30D
Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM
Canon EF 85/1.2L USM II

Känns fnuttigt med bara de här tre nyheterna... har verkligen Canon lanserat alla nyheter eller kommer det komma mer nu i dagarna?
 
Eeros skrev:
Här i Dalarna skiner solen för fullt och det går inte att vara besviken när 20D levererar så här sköna vinterbilder tillsammans med Ef 24/2.8.

Ser härligt ut, Eero!!

Jag får väl trösta mig med att ha en grön gräsmatta utanför...
 
Det enda jag väntade på var en D-SLR med stor sökarbild för konsumenter som inte vill lägga 30k på ett hus, och så verkar det som dom ska satsa på 1,6 crop i framtiden. Suck...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.