Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välja modell

Produkter
(logga in för att koppla)

SvartSpets

Medlem
Jag vill ha tips och råd om jag skulle köpa en ny kamera som lättare uppdatering till min d90 som hängt med flitigt i ca 7 år nu. Vilken bör jag ta? Förutsatt att jag fotograferar lite av allt. Bröllop, mitt barn, natur, produktfoto och eventuellt inom arbetet framöver. Skulle vilja ha lite specifika för- och nackdelar med modellerna med priset i åtanke. OCH hur vida det faktiskt är en uppdatering från min d90 och inte likvärdigt. Min budget ligger runt 10'.

Jag vill ha tips och råd om jag skulle köpa en ny kamera som lättare uppdatering till min d90 som hängt med flitigt i ca 7 år nu. Vilken bör jag ta? Förutsatt att jag fotograferar lite av allt. Bröllop, mitt barn, natur, produktfoto och eventuellt inom arbetet framöver. Skulle vilja ha lite specifika för- och nackdelar med modellerna med priset i åtanke. OCH hur vida det faktiskt är en uppdatering från min d90 och inte likvärdigt. Min budget ligger runt 10'.

det är en ganska vanlig fråga du har och om du kollar runt lite bland tidigare trådar så kan du få många tips genom att läsa dem, självklart kommer du också att få en del svar i din egen tråd men det brukar ju bli så i forum att vanliga och återkommande frågor inte alltid får så många svar pga att frågan varit upp så många gånger tidigare :)

det är en ganska vanlig fråga du har och om du kollar runt lite bland tidigare trådar så kan du få många tips genom att läsa dem, självklart kommer du också att få en del svar i din egen tråd men det brukar ju bli så i forum att vanliga och återkommande frågor inte alltid får så många svar pga att frågan varit upp så många gånger tidigare :)

Håller med. Finns en hel radda ganska nya och väldiskuterade trådar med just D90-ägare som just nu vill uppgradera sina kamerahus (verkar som om alla kommer samtidigt... nästan en ny tråd om det varje dag känns det som).

Det mesta som är värt att veta borde stå i de - annars så är det ju bara att fortsätta i de och fylla på med eventuella nya frågor! Lycka till! :)

Om du gillade din Nikon och vill återanvända de objektiv du har så tycker jag att en d7100 lr d7200 är det naturliga valen. 7200 har en vassare autofokus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar