Annons

Utbildning analog fotografering med hasselblad kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklasfoto

Medlem
Hej!

Jag är nybörjare på analog fotografering, har precis köpt en hasselblad 500c och skulle vilja gå en kortare kurs för att lära mig analog fotografering med hasselblad kamera. Är det någon som kan tipsa om kurs alternativt själv vara intresserad av att lära ut grunderna?

Hälsningar
Niklas

1 Vad vill du veta?
2 Högskolan i Jönköping kommer kanske att ha en sista kurs i ämnet i höst. Den sista av sitt slag i Sverige genom högskola. Men den kräver närvaro, ca 1gg i veckan i 2 terminer.
Du kan närvara färre ggr men måste då ha tillgång till eget mörkrum.

1 Vad vill du veta?
2 Högskolan i Jönköping kommer kanske att ha en sista kurs i ämnet i höst. Den sista av sitt slag i Sverige genom högskola. Men den kräver närvaro, ca 1gg i veckan i 2 terminer.
Du kan närvara färre ggr men måste då ha tillgång till eget mörkrum.

Hej Erik!

Tack för svar. Jag var lite otydlig, jag hade tänkt mig Stockholm och kurs över en helg eller så. Det jag vill lära mig är att hantera kameran, grunder i foto (bländare, slutartid, ISO etc) och eventuellt egen framkallning.

såvitt jag har förstått det finns det bara Jkpg kvar. kostar material+närvaro.

Sedan finns det ngn som gör helgkurser, jag tror jag såg en annons i Foto. Kostade några tusen för en helg. Men tror att viss del av mateerialet ingick. Gissar att det var i ngn av våra 3 större städer.

England finns en del sådana här helgkurser.

Mullsjö folkhögskola har en veckokurs, V26, men man skall nog helst ha kommit lite längre än du är. Billigt är det, tror det var 2500 för en vecka, ja plus material.

Billigast är att fråga här på FS.

såvitt jag har förstått det finns det bara Jkpg kvar. kostar material+närvaro.

Sedan finns det ngn som gör helgkurser, jag tror jag såg en annons i Foto. Kostade några tusen för en helg. Men tror att viss del av mateerialet ingick. Gissar att det var i ngn av våra 3 större städer.

England finns en del sådana här helgkurser.

Mullsjö folkhögskola har en veckokurs, V26, men man skall nog helst ha kommit lite längre än du är. Billigt är det, tror det var 2500 för en vecka, ja plus material.

Billigast är att fråga här på FS.

Tack tack!

Kolla med Åsö vuxen gym.
I Foto B-kursen (som är gratis) lär man sig lite analogt, plus att du får tillgång till studio, mörkerrum och kunniga lärare.

(Du behöver inte heller läst Foto A för att söka till Foto B)

// Linus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar