Pelle75
Medlem
Olympus Sverige har genom sin Customer Support Manager visat att företaget inte är rädda om sitt namn och inte värnar för sina kunder på något sätt. Köpte nyligen en Olympus µ1030 då beskrivningen för produkten säger att den ska vara vattentät ned till 10 meters djup. Första gången jag använde denna i vatten läckte den in och gick således sönder. Jag kontaktar självklart Olympus efter detta och tror såklart att detta stora företag kommer ersätta mig eller laga min produkt då den inte hållit vad den lovat. Men nej, nej. Istället för att betala 1600 kr som det skulle kosta att laga min kamera lägger man ned tid "pengar" på att hitta kryphål för att slippa ersätta mig som kund. Aldrig några förslag om att mötas halvvägs eller andra försök att hitta lösningar utan hänvisar hela tiden att varan är köpt i USA och då gäller inte reklamationsrätten eller garantin i 24 mån utan bara 12.
För 1600 kr har Olympus inte bara förlorat mig som framtida kund utan jag hoppas även många andra tänker sig för noga innan ni köper något av detta företag..
För 1600 kr har Olympus inte bara förlorat mig som framtida kund utan jag hoppas även många andra tänker sig för noga innan ni köper något av detta företag..