Annons

USB Problem

Produkter
(logga in för att koppla)

ansa45

Aktiv medlem
Är det någon som kan hjälpa/tipsa mig hur jag ska få min scanner och skrivare som är kopplade till usb-porten att fungera. Enligt enhetshanteraren så är det inga problem med usbdrivrutinerna, men när jag ska försöka skriva ut eller scanna något så återfinns varken skrivare eller scanner. Usb-porten verkar inte känna av dessa. Är det någon som har haft detta problem eller vet vad man ev kan göra åt detta.

Tacksam för hjälp med detta!

//anna

Vilket operativsystem kör du?

Om du drar ur usb kontakterna och sätter idom igen, så ska det komma upp en ruta på skärmen som säger att den har hittat XXXXXX
OBS Windows måste vara igång då....

Ev, får du sätta i skivan som du fick med moderkortet och installera usb driver från den.

Hoppas det löser sig.

Om någon skall ha en chans att komma med något vettigt måste du ge mer info: vilket OS (Windows XX/Linux/Mac)? Vilken datormodell? Vilken scannermodell?

Jag kör win 2000 och både skrivare och scanner är epson. Men jag kan inte köra något via usb-porten inte kamera eller portabel HD heller. Har testat detta på min arbetspc och då fungerar det. Moderkortet i datorn är ett Soltek 75KAV.

Har letat efter usb-drivrutiner på cd:n för moderkortet som jag fick med datorn men där hittar jag inga vanliga usb-drivrutiner (1.0), bara drivrutiner för USB2.0. Kan det finnas någon annanstans?

//Anna

Kolla i Din BIOS-set-up om du har aktiverat USB-portarna.
När du starar datorn så får du upp en kort blink om hur du ska komma in i BIOs, ofta är det att hålla nere "Insert" eller någon "F-tangent"
Du kan inte sabba något genopm at rota ikringdär sålänge du väljer att avsluta utan att spara.
när du hittar aktiveringen av USB så ser du hur du ska göra hoppas jag.

Tack för alla tips, men jag får det fortfarande inte att fungera. Har uppgraderat till XP men det har inte heller hjälpt.

//anna

då måste det vara bios inställningarna eller enheterna, tråkigt att det inte funkde med xp heller. Det är kanske inte så kul att lägga ut några tusen på ett op och så funkade det inte i allafall.
:)
Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar