Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradering av utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Huet

Avslutat medlemskap
Tjenare alla..

Letat runt lite efter bra fotoforum osv. och har nu hittat hit.

Tänkte höra lite med er vad man ska satsa på för kamera.

Sitter just nu med en Canon 1000D
Objektiv:
Canon 18-55 f/3,5-5,6
Canon 55-250 f/3,5-5.6
Canon 50 f/1,8
Canon 24-70 f/2,8L

Köpte nämligen det sistnämnda gluggen förra veckan och känner att jag inte får ut max av det med den kameran jag sitter inne med. Har haft den i ett par år för att testa, lära och för att se om det va roligt att fota. (Numera helt fast).

Fotar det mesta från djur, sport, stadsfotografering, landskap, proträtt osv.

Vilken kamera skulle ni rekomendera att uppgradera till. Kollat mest på 550D men osäker på om man behöver gå högre upp än så??




Sen tänkte jag höra vad ni har att säga om detta studiosättet då jag funderar på att köpa ett litet studio sätt för att testa lite studiofotografering.

Godox 600Di
http://www.photoactive.se/item_link.php?item_id=509

Tack på förhand.

På detta forumet ska jag nog trivas :)
 
...Canon 24-70 f/2,8L

Köpte nämligen det sistnämnda gluggen förra veckan och känner att jag inte får ut max av det med den kameran jag sitter inne med.
Vad är det du tycker att du inte "får ut"?

24-70 är ju ett objektiv som är konstruerat för kameror med en större sensor än 1000D, t ex 5D. Till en kamera med liten sensor (1000D, 550D, 60D, 7D osv) skulle jag hellre välja 17-55/2,8.
 
Vad är det du tycker att du inte "får ut"?

24-70 är ju ett objektiv som är konstruerat för kameror med en större sensor än 1000D, t ex 5D. Till en kamera med liten sensor (1000D, 550D, 60D, 7D osv) skulle jag hellre välja 17-55/2,8.

Blir kanske inte så mkt bättre? Kan vara så att jag tror att jag skulle få ut mer utav det. Men efter gårdagen så får ny kamera vänta iaf, blir satsning på lite studio utrustning först och ny kamera sen :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.