Annons

Uppföljare till Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)

willeh

Aktiv medlem
Nu har jag gått och väntat på att Nikon ska ta fram ett alternativ till Canon 20D. Är det inte någon med ett öra i branschen som har hört när det dyker upp en värdig motståndare till 20D?

/ Wilhelm

En uppföljare till D70 är inte aktuell vad jag vet, däremot till D100 ("semi pro/industrial use") - en sådan förväntas väl lanseras någon gång i Q1 2004.

Det går någon stor fotomässa i USA i februari tror jag, och till den tror/hoppas man att Nikon skall lansera en semiproffskamera som passa in mellan D70 och D2X. Skall vi gissa på en strippad D2X?

Uppföljare till D100 och värdig motståndare till 20D. Hmm... undrar vad en sådan kommer att kosta? Är det någon som har en aning? Kanske det har hänt något på marknaden sedan tråden startades.....någon som vet?

Finns knappt rykten än. Förmodligen bör det vara något som ligger en bit över 20D:s prestanda då om det skall vara värt besväret för Nikon - för D70 står sig ju bra i jämförelse (tycker Ken Rockwell ivartfall...).

Det har spekulerats om en uppgradering av D2H med annan sensor skulle vara mellanmodellen; man har ivartfall droppat priset på D2H i USA rejält nyligen (ner till $1995).

clindh skrev:
Förmodligen bör det vara något som ligger en bit över 20D:s prestanda då om det skall vara värt besväret för Nikon -
För mig skulle det gott och väl räcka med ett uppgraderingskit till D100 som gav större buffert. Men det får jag väl se i stjärnorna efter...

Slowfinger skrev:
Ibland blir man lite trött på Ken Rockwells tvärsäkra attityd men den artikeln är ju verkligen bra. Som vanligt suktar man efter "gräset på andra sidan" men det verkar inte vara så mycket grönare...

Jo, han ger i många fall samma vibbar som en del här på fotosidan:)

/Göran

Jag gillar hans "review" av D2x. Han dissar den totalt jämför med sin perfekta D70. Den är för stor, för tung, för mycket brus, för låg FLASHSYNC, osv.

Han avslutar såklart med att säga att han inte testat kameran och den inte går att få tag på än på ett bra tag.

Önskar också att jag hade i vart fall 1/250-del eller så av hans självförtroende... (men han bjuder ibland på rolig läsning.)

Damocles skrev:
Jag gillar hans "review" av D2x. Han dissar den totalt jämför med sin perfekta D70. Den är för stor, för tung, för mycket brus, för låg FLASHSYNC, osv.

Han avslutar såklart med att säga att han inte testat kameran och den inte går att få tag på än på ett bra tag.

Oj den måste jag läsa
Som vanligt med amerikanare så bör man inte alltid ta dom på för stort allvar, men som sagt det kan vara rolig läsning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar