Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Uppföljare till Nikon D70
- Trådstartare willeh
- Start datum
En uppföljare till D70 är inte aktuell vad jag vet, däremot till D100 ("semi pro/industrial use") - en sådan förväntas väl lanseras någon gång i Q1 2004.
Det går någon stor fotomässa i USA i februari tror jag, och till den tror/hoppas man att Nikon skall lansera en semiproffskamera som passa in mellan D70 och D2X. Skall vi gissa på en strippad D2X?
Det går någon stor fotomässa i USA i februari tror jag, och till den tror/hoppas man att Nikon skall lansera en semiproffskamera som passa in mellan D70 och D2X. Skall vi gissa på en strippad D2X?
Finns knappt rykten än. Förmodligen bör det vara något som ligger en bit över 20D:s prestanda då om det skall vara värt besväret för Nikon - för D70 står sig ju bra i jämförelse (tycker Ken Rockwell ivartfall...).
Det har spekulerats om en uppgradering av D2H med annan sensor skulle vara mellanmodellen; man har ivartfall droppat priset på D2H i USA rejält nyligen (ner till $1995).
Det har spekulerats om en uppgradering av D2H med annan sensor skulle vara mellanmodellen; man har ivartfall droppat priset på D2H i USA rejält nyligen (ner till $1995).
För mig skulle det gott och väl räcka med ett uppgraderingskit till D100 som gav större buffert. Men det får jag väl se i stjärnorna efter...clindh skrev:
Förmodligen bör det vara något som ligger en bit över 20D:s prestanda då om det skall vara värt besväret för Nikon -
Slowfinger
Aktiv medlem
clindh skrev:
för D70 står sig ju bra i jämförelse (tycker Ken Rockwell ivartfall...).
Ibland blir man lite trött på Ken Rockwells tvärsäkra attityd men den artikeln är ju verkligen bra. Som vanligt suktar man efter "gräset på andra sidan" men det verkar inte vara så mycket grönare...
forry4U
Aktiv medlem
Slowfinger skrev:
Ibland blir man lite trött på Ken Rockwells tvärsäkra attityd men den artikeln är ju verkligen bra. Som vanligt suktar man efter "gräset på andra sidan" men det verkar inte vara så mycket grönare...
Jo, han ger i många fall samma vibbar som en del här på fotosidan
/Göran
forry4U
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Jag gillar hans "review" av D2x. Han dissar den totalt jämför med sin perfekta D70. Den är för stor, för tung, för mycket brus, för låg FLASHSYNC, osv.
Han avslutar såklart med att säga att han inte testat kameran och den inte går att få tag på än på ett bra tag.
Oj den måste jag läsa
Som vanligt med amerikanare så bör man inte alltid ta dom på för stort allvar, men som sagt det kan vara rolig läsning.
Anders_Dahl
Aktiv medlem
Önskelista
Thom Hogan har en rätt intressant "önskelista" till Nikon för 2005 ...
http://www.bythom.com/2005dreamdslrs.htm
Thom Hogan har en rätt intressant "önskelista" till Nikon för 2005 ...
http://www.bythom.com/2005dreamdslrs.htm
sagan
Avslutat medlemskap
Självklart.Damocles skrev:
Han avslutar såklart med att säga att han inte testat kameran och den inte går att få tag på än på ett bra tag.