Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Uppdatera inte nytt Firmware till D7100
- Trådstartare bokada
- Start datum
bokada
Aktiv medlem
Oj, jag var i stort sett på väg att slänga in den men tänkte läser lite först så nu kommer jag iaf vänta lite. Återkoppla gärna när du fått svar från Nikon eller om du fått det att fungera igen.
Det verkar som Firmwareuppdateringen gör min kamera extra känslig för UVfiltren,
problemen försvann när jag skruvade av filtren på min optik - lite synd dock, eftersom
jag tycker det är bra att ha ett "stötskydd" på gluggarna.
/ Bo
Kent Helgesson
Aktiv medlem
Mycket märkligt att Nikon , den store maxaren i det blå , skulle släppa en FW som ställer till det för användarna! Jag har uppdaterat men inte märkt något konstigt mot var det var innan. Min 7100 beter sig underligt både före och efter uppdateringen. Skall lämna in skrotet vad det lider.
lonian
Aktiv medlem
Det verkar som Firmwareuppdateringen gör min kamera extra känslig för UVfiltren,
problemen försvann när jag skruvade av filtren på min optik - lite synd dock, eftersom
jag tycker det är bra att ha ett "stötskydd" på gluggarna.
/ Bo
Har du inget motljusskydd du kan använda som "stötskydd" i stället?
Jag använder hellre det än att ett trasigt uv filter ska fastna eller repa frontlinsen.
Kent Helgesson
Aktiv medlem
Lånar tråden lite.
Kan det vara så att när man uppdaterar till senaste FW att något kan gå snett?
Och i såfall kanske man måste göra om det?
På D7100 så var ett av problemen att när man tryckte bildvisningen så blev det bara svart , och senaste FW skulle lösa det problemet. Det problemet kvarstår på min kamera , men bara ibland.
Då måste man ta ur batteriet för att få det att fungera.
Bara en tanke.
Kan det vara så att när man uppdaterar till senaste FW att något kan gå snett?
Och i såfall kanske man måste göra om det?
På D7100 så var ett av problemen att när man tryckte bildvisningen så blev det bara svart , och senaste FW skulle lösa det problemet. Det problemet kvarstår på min kamera , men bara ibland.
Då måste man ta ur batteriet för att få det att fungera.
Bara en tanke.