Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undervattenshus till 50d

Produkter
(logga in för att koppla)

skidakaren_

Medlem
jag behöver ett undervattens hus till canon 50d som kan monteras på stativ. kanske låter lite weard men är en idee jag har nån som har erfarenhet av undervattens hus mm som har några tips?
 
Om du köper ett IkeLite Hus kan du i mitten av handtaget (av aluminium, som ser ut som ett u och löper under huset, sitter fast med en skruv upp i plexiglaset) borra upp och gänga ett hål som passar fästplattan för ett stativ. Så har jag gjort och tyvärr inte hunnit testa under vattnet ännu, men det kommer.

//Mikael

PS. Bilden är från IkeLites webbplats.
 

Bilagor

  • can_50dback.jpg
    can_50dback.jpg
    22.6 KB · Visningar: 227
Jag vet inte hur mycket du vill avslöja, men om du berättar mer om vad du ska göra kanske jag kan hjälpa dig. Jag har rätt mycket erfarenhet av både uv-hus och mysko experiment.
 
ska fästa upp de på en bom typ.

har sett ett gult hus som ser ut lite som en lite box med en svart "lins" på nån som vet va märket är på detta?

// GUstav
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.