Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tvärdöd 5DMKII

Produkter
(logga in för att koppla)

HanZolo

Medlem
Plåtade ett par hundra bilder utomhus igår. Inga som helst problem. Använde bara EF 70-200 mm f/2,8L II.

När jag nu skulle ladda ur bilderna så är kameran helt död. Inga felmeddelanden. Inte en tillstymmelse till liv. Har testat med annat nyladdat batteri.

Vafan hände? Ska resa bort i slutet av nästa vecka så lite panik infinner sig väl...

Kom med några glada tillrop och tips!

//H
 
Inte så blött...

Regnade det när du fotade eller? Kul att höra hur mycket regn den tål :)

Jag har tidigare använt kameran i totalt ösregn i flera timmar utan problem. Även snöstorm och iskallt - den verkar tåla en hel del.

Men igår var det inte speciellt blött. Det duggade lite vid något tillfälle men då plåtade jag inget utan satt under tak. Så min gissning är att det INTE har med fukt att göra.

Nu funkar kameran såklart hur bra som helst igen...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.