Annons

tummnagel i mac

Produkter
(logga in för att koppla)

pl2se

Aktiv medlem
Hejsan

Jag har nu lagt in alla mina bildfiler i min Mac. Har precis bytt från PC. Men jag saknar att jag inte ser små tummnaglar av mina filer när jag ska öppna dom i PS7 t ex. Finns det något som jag kan göra för att det ska fungera?

mvh
PL
 
Testa att slänga upp frågan på 99mac.se där finns det garanterat någon som vet.

//Erik
 
Om det är från Finder du vill se dem och det är jpg eller tiff så löser du det med..

Innehåll-Visa visningsalternativ-kryssa i "Förhansvisa symboler"

men du kanske menade något annat?
 
Jag gissar att det är i "Öppna-fönstret" du menar? Jag har ingen aning om hur man gör det men visst är det smidigt med Thumb-läget i Windows då. Jag har tyvärr ingen aning om det går att fixa detta i OS X, inte vad jag kan se iaf.

Ett tips är att använda Photoshop's filläsare som du hittar under "Fil/bläddra..." Det är ett mycket användbart program tycker jag och jag använder det nästan alltid när jag ska öppna bilder i PS CS. Kommer inte ihåg hur smidigt den funkade i 7'an dock eftersom jag körde Windows på den tiden och använde mest thumbs i öppna-fönstret.

I filläsaren i Photoshop CS kan du ställa in egna storlekar på tumnaglarna t.ex. Finns massor med smidiga grejer man kan göra där. T.ex byta namn på massor med filer samtidigt. Du kan ha en större yta som förhandsvisar bilden du markerar bland tumnaglarna.
 
Se bild.

Kan iofs. tillägga lite hur jag jobbar med bilder.
Drar dem oftast antigen från Finder eller direkt från iView, så enda gången öppna/spara dialogen är öppen i PS mm är när jag sparar.
 

Bilagor

  • picture3.jpg
    picture3.jpg
    34.6 KB · Visningar: 98
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.