Annons

Tredjeparts-tillverkare Batterigrepp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det känns konstigt att det finns så få tredjepartstillverkare av batterigrepp för instegskamerorna.
Jag har endast sett två modeller, den där från Mieke/Phottix som finns överallt och den som har exakt samma utsida fast med inbyggd ir.

Den här modellen är som sagt precis identisk på utsidan, och man tycker att om EN tillverkare kan skapa ett batterigrepp så borde fler följa med lite olika utformning.

Vad jag inte gillar är den kantiga formen, jag vill ha de mjuka former som finns på kameran vid handtaget.

Någon annan kanske har lyckats finna någon asiatisk shop där det säljs andra modeller?
Allt är av intresse, det vore fint att få mer grepp om min D3100 och framför allt mer batteritid.

Det går visst också att använda de där billiga (som inte ska gå att använda) batterierna som någon tredjebartstillverkare säljer för en bråkdel av Nikons pris för originalet. Inte fel för en fattig hobbyfotograf som mig :)
 
Själv har jag handlat från http://www.linkdelight.com/ 2 gånger och är väldigt nöjd.
Vet inte om det är det du söker men värt en titt.

Köpte mitt batterigrepp till min Nikon D5000 där och är nöjd!

Första gången tog leveransen ca 10 dagar. Andra gången tog vi express och då tog det
ca 1 vecka.
 
Oj! Jag fick hem mitt Meike-batterigrepp från Cyberphoto till min D3100 härom veckan.

Det är en ny kamera! Greppet sitter som gjutet på kameran och funkar kalasbra!
Visst, du måste använda sladden om du ska fota stående och det går inte att komma undan. Men som ergonomi-förbättrare är det värt varenda krona och mycket mer därtill.

Fråga på om det är mer du undrar. :)
 
Ja det är ju den modellen som finns(Meike eller Phottix brukar den heta), med olika namn beroende på vem som säljer dem.

Jag ser att de sänkt priset lite på Cyberphoto och det är ju bra :) nästan så att det inte tjänas så mycket att handla från eBay fast från eBayaffärerna brukar det vara fraktfritt, undrar vad det kan kosta från Cyberphoto.

Gott att höra att kameran känns bra med grepp. Hur är det med passformen?
Läst lite recensioner som skiljer sig en hel del på passform och känsla i kvalitet. Man förväntar sig så klart inte något speciellt från en sån här produkt dock.
 
Jag blev väldigt positivt överraskad av kvaliteten och hade väl inte heller några större förväntningar när jag beställde.

Tycker att greppet gifter sig riktigt bra med huset. Inga glipor eller glapp. Har dragit åt fästskruven ganska hårt och allt sitter som det ska utan rassel.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.