Wreckdiver
Aktiv medlem
Jag blev idag stolt ägare till en liten D70 med 18-70 optiken.
Nedkomsten var väntad och lyckliga "föräldrar" strålar ikapp med den tidiga vårsolen...
Det var det positiva, nu över till negativa...
Har knäppt upp mitt 512mb Ultra-II kort med sisådär 90 bilder, och när jag för över dem till datorn så blir alla bilder "tråkiga".
De är gul/grå-aktiga och ser allmänt "sunkiga" ut...
Om man jämnför samma motiv med bilder som är tagna med min CanonG3:a så är bilderna från den mycket mer "mustiga" och "varma" medans D70:ans ser allmänt lungsjuka ut (gråa/trista).
Jag använder BreezeBrowser till att konvertera G3:ans RAW och D70:ans NEF.
Någon som har en intelligent ide´ om vad jag gör för fel ?
Jag har inte hunnit plöja igenom manualen och bara snabbt haffsat igenom kamerans menyer och val, men hittar inget om detta...
Snälla, hjälp mig ! Känner mig otroligt "lurad" just nu...
Nedkomsten var väntad och lyckliga "föräldrar" strålar ikapp med den tidiga vårsolen...
Det var det positiva, nu över till negativa...
Har knäppt upp mitt 512mb Ultra-II kort med sisådär 90 bilder, och när jag för över dem till datorn så blir alla bilder "tråkiga".
De är gul/grå-aktiga och ser allmänt "sunkiga" ut...
Om man jämnför samma motiv med bilder som är tagna med min CanonG3:a så är bilderna från den mycket mer "mustiga" och "varma" medans D70:ans ser allmänt lungsjuka ut (gråa/trista).
Jag använder BreezeBrowser till att konvertera G3:ans RAW och D70:ans NEF.
Någon som har en intelligent ide´ om vad jag gör för fel ?
Jag har inte hunnit plöja igenom manualen och bara snabbt haffsat igenom kamerans menyer och val, men hittar inget om detta...
Snälla, hjälp mig ! Känner mig otroligt "lurad" just nu...