Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Trådlös SB 800
- Trådstartare kentronny
- Start datum
Trracer
Aktiv medlem
Beror på hur du menar. Vilken kamera har du? Har du en D70 ska du ställa kamerans blixt i "remote commander"-läge. Blixten sätter du sedan i "Slave" och ställer in grupp A kanal 3. Vill du köra blixten som "dum" slav så ställ den i SU-4 läget. Finns f.ö ett otal trådar i forumet om just detta.
erixbergholm
Avslutat medlemskap
Om du har en D70 så ställer du in kameran på "komadoläge" grundinstäållningen är "TTL". Detta gör du under "Blixtläge". Blixten ställer du sedan om till "Remote". Lycka till....
/ Erik
/ Erik
Trracer
Aktiv medlem
Re: trådlös
Ställ funktion 19 i kameranmenyn till "Kommandoläge". Kommer du inte åt det valet alls så får du knäppa på "Detaljerad" i inställningen för CSM.menyn under kameraikonen (den längst ned till vänster).
kentronny skrev:
Hej igen.
Har nu SB 800 i remote läge, canal 3 och group A. I kameran står blixtläge i TTL, men här kommer jag inte åt att ändra någon inställning (hoppar över den raden när jag kommer dit).
Ändå vill inte SB: blixtra?
Ställ funktion 19 i kameranmenyn till "Kommandoläge". Kommer du inte åt det valet alls så får du knäppa på "Detaljerad" i inställningen för CSM.menyn under kameraikonen (den längst ned till vänster).
red-top
Aktiv medlem
Re: trådlös
Du måste ha lägesväljaren i M,A,S eller P.
Men de har du kanske kommit på vid de här laget..?
YoursTruly
./h@nsN.
kentronny skrev:
I kameran står blixtläge i TTL, men här kommer jag inte åt att ändra någon inställning (hoppar över den raden när jag kommer dit).
Du måste ha lägesväljaren i M,A,S eller P.
Men de har du kanske kommit på vid de här laget..?
YoursTruly
./h@nsN.
red-top
Aktiv medlem
Kom å tänka på detta oxå: Vid 'kommandoläge' i kameran blir den inbyggda blixten bara en utlösare av fjärrblixt-en/-arna och ger inget - eller, rätta mig om jag har fel - knappast någon upplysning av motivet...kentronny skrev:
SB 800 till trådlös fjärrblixt och där kamerans inbyggda blixt är huvudblixt.
YoursTruly
./h@nsN.
red-top
Aktiv medlem
Re: Tackar
YoursTruly
./h@nsN.
Jaaah, ere inte härligt..? Tills nästa gång de strular..! ;-)kentronny skrev:
Nu fungerar det, tack än en gång för er hjälp.
YoursTruly
./h@nsN.