Annons

Topaz Labs öppnas ej i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Har PS CS4 och köpte för något år sedan plug in-programmet Topaz Labs. Det har fungerat bra, men nu har jag inte använt det på ett tag och idag när jag skulle öppna en bild med det så går det inte. Det händer alltså ingenting mer än att bilden blinkar till. Någon som vet vad jag gör för fel? Har konverterat bilden till 8 bitars och även testat att göra om den till Jpeg, men det fungerar inte. Och inte med andra bilder heller.

Aha, då tror jag att jag vet vad det beror på! Jag uppdaterade PS ganska nyss så jag fick ny version av ACR osv. Måste väl kunna bero på det? (AMD-processor vet jag inte vad det är tyvärr - är inte så bra på datorer...) Frågan är hur man ominstallerar Topaz? Var ett tag sedan jag köpte det, men fick bara ett mail med registreringsuppgifter eller vad det nu var. Men jag får kolla på hemsidan vad de skriver.
Tack så mycket för hjälpen!

Skriv gärna hur det går :)
Man är ju lite egotrippad och vill veta om ens teorier var rätt;)

Tänkte bara tala om att jag inte hunnit ominstallera ännu, men skickade iväg ett mail idag för att höra hur exakt man gör, så nästa vecka ska jag testa. Ifall du mot all förmodan undrat varför jag inte svarat;)

Nu fungerar det igen! Behövde inte ens ominstallera utan jag laddade istället ner den senaste versionen från deras hemsida. Vilket resulterade i att både min version (4:an) fungerar igen och att jag även kan använda nyaste versionen (5:an).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto