Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på platser i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

SooKa

Medlem
Jag letar efter schyssta platser utomhus i Göteborg för att ta porträttbilder och modellbilder.

Är det någon som har förslag på sådana platser?

Posta!
 
Gullbergsvass var ett bra tips. Inget jag tänkt på faktiskt.

Röda sten är så pass vanligt och lite för mkt kliché.

Det jag egentligen vill komma åt är om ni har någon favorittrappa i ngt område eller det där schyssta huset på den där tvärgatan eller liknande.

Dock öppen för alla förslag så kan jag filtrera ut allteftersom.

Tack för förslagen hittills.

Traktor: Var i landvetter tänker du på?
 
Partillevägen....N57.68573 E12.20075
Där finns ett ca 40-50m långt plank som hugade "konstnärer" får? måla på. Stannat till där 2ggr i sommar, och då har det vart riktigt snygg grafitti.

Bill
 
kronhusbodarna och runt i haga kan du nog hitta goa hus/fasader,
gamla vagnhallarna i sävenäs, men det vet jag inte om det är tillåtet att ta sig in emellan.
Har för mig det finns en go "urban" trappa mellan magasinsgatan och ekelundsgatan

tja...det kanske va några tips i alla fall:)
 
Kanske kan du kolla under eller alldeles nära de stora broarna om det finns schyssta lägen där så att du får bron i bakgrunden på ett snyggt sätt. Eller så kanske du kan ta en av båtarna som dagligen åker ut till öarna i skärgården och plåta från stenhällarna på någon av dem. Men det beror ju på vad du ska ha för typ av bilder osv.

/ Magnus
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.