Annons

Till alla IXUS 400 ägare

Produkter
(logga in för att koppla)

MrIxus

Guest
Hej!

Jag har precis fått min IXUS 400 levererad och allting verkar frid och fröjd med den. Men det är en liten grej jag undrar över, när man skakar på den lite lätt så hörs ett litet ljud från insidan (som att något är lite löst), så jag undrar nu om det är något fel på min kamera eller om det ska vara så?

Kan ni inte bara skaka lite på eran och höra efter?

Så en liten fråga till:

Kan ni rekommendera någon billig väska till kameran, gärna i kamerans storlek, alltså så liten som möjligt.

Tacksam för svar!

MrIxus

Det står tom. i manualen att det skramlar lite. Det är vertikalsensorn, sannolikt en liten kula.
Jag har en liten perfekt Samsonite väska. Supertajt med bältesrem. Mindre väska till den lär du knappast hitta. Finns att köpa på bl.a. Siba.

Haha! Så det är den som skramlar? Jag har en IXUS 330 och har samma ljud när jag skakar på den. Trodde också att en skruv var lös eller nått...

Det kanske är jag som har en skruv lös =)

mvh Christer

Min låter den också ytterst lite, ungefär som en lös kula eller fjäder som skrammlar inuti så det är nog så på alla. Jag har hittat två andra "fel" på min Ixus 400 som jag tänkte höra med er om era är likadana som min.

Det första är att den orangea AF-lampan pekar lite nedåt på mitt ex. Om jag står tex på ca 2m avstånd från en vägg i ett mörk rum så syns ljuskäglan från AF-lampan i nederkant i LCD-skärmen istället för i mitten som jag har sett på andra Canon kameror. Det andra är att det är en lite glipa mellan LCD-skärmen och chassiet så att om man trycker lite lätt på LCDn på höger sida så åker den in en bit och glipan blir större och om man trycker man på andra sidan så minskar glipan på höger sida. Sitter LCDn så löst på era också eller??

Har köpt en Tamrac Digital Series 5690 till min Ixus 400. Kameran passar perfekt i den. Har också ytterfack för extra batteri och minneskort.
160 kr på Scandinavian Photo.

Ingemar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar