Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Teleobjektiv till Nikon D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

EllinorKempe

Aktiv medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa ett teleobjektiv till min Nikon d7000 helst ett 70-300.
Vad har ni för tips på vad jag kan köpa till en rimlig peng?
Ska jag ta Nikons eget märke eller finns det nåt annat?
Är det 70-300 jag bör ta eller finns det nåt mer användbart?
Har nu ett 35-105 om jag inte minns helt fel och det jag fotar mest är naturbilder, djur på långt och nära avstånd, olika byggnader och sånt som är på marken! :)

Ska dock skaffa ett makro till mossor och insekter!

Nikons 70-300 har i vart fall snabb autofokus. Väljer du Nikon får du service på samma ställe som för kamerahuset, och det blir framtidssäkrare med avseende på firmwareuppdateringar. Vad det gäller optisk kvalitet så får du ungefär vad man kan förvänta sig för det priset. Om det är djur och natur du ska fotografera med lätt smidig utrustning hade säkert Nikons NYA 80-400 varit bättre, men jag gissar att det ligger långt utanför din budget. Med tanke på att nya 80-400 är relativt nytt finns det inte så många begagnade heller.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar