Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tamronobjektiv
- Trådstartare Axel500D
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Glöm
Glöm det eller köp. Du kommer att köpa nytt efter något år och det kommer att för alltid ligga på hyllan (ingen vill köpa det begagnat)
Tjenare!
Jag funderar på att köpa ett Tamron 18-270mm 1:3.5-6.3 objektiv vad tycker ni om detta? Jag är en realtivt nybörjar fotograf som letar efter ett alltiallo objektiv om ni förstår mig rätt
Hälsningar Axel
Glöm det eller köp. Du kommer att köpa nytt efter något år och det kommer att för alltid ligga på hyllan (ingen vill köpa det begagnat)
and30ers
Aktiv medlem
... ett alltiallo objektiv om ni förstår mig rätt
Hälsningar Axel
Dessvärre finns det inga allt-i-allo-objektiv, alla är kompromisser. Har du sett en snickare på ett bygge utrustad med en swiss-army-knife som enda verktyg i lådan?
Axel500D
Aktiv medlem
Vad vill du plåta? Vilken typ av fotosituationer tror du att du alltid respektive ibland kommer att hamna i? Vilken typ av motiv? Inne, ute, dag, natt, människor, grupp & partybilder, porträtt, naturlandskap, sport, fjärilar, fåglar?
Jag tänkte mig mest naturfotografering och och fåglar samt små djur
Frocli
Aktiv medlem
Aha... Då GLÖM, GLÖM, GLÖM Tamron-superzoomen...Jag tänkte mig mest naturfotografering och och fåglar samt små djur![]()
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Helt rätt! Det är nog bättre eller i vart fall lika bra att köpa en kompakt långzoomare.
Aha... Då GLÖM, GLÖM, GLÖM Tamron-superzoomen...
Axel500D
Aktiv medlem
Helt rätt! Det är nog bättre eller i vart fall lika bra att köpa en kompakt långzoomare.
Okej
Frocli
Aktiv medlem
Tamron 90/2,8 är en mycket bra makroobjektiv, går också att köpa begagnad.Okejnågot tips på ett sådant eller ett makro objektiv?
Nikons och Canons fina motsvarigheter kostar 2-3 ggr mer.