Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick ett foto sekunden innan bombmesen exploderar och blir en suddmes.
 

Bilagor

  • _DSC0303.jpg
    _DSC0303.jpg
    73.7 KB · Visningar: 1,148
Hela talgbollen rök på några minuter.
 

Bilagor

  • suddskrika.gif
    suddskrika.gif
    95.9 KB · Visningar: 1,117
Rolig tråd men ja tycker att på tok för många bilder är alldeles för INTE suddiga.. dödar trådens topic lite tycker ja :) eller har folk så olika syn på vad som är suddigt...
 
Suddmes

Jag har med hittat suddmesen och konstaterat att dom kommer även i flock. Man får passa sig så dom inte anfaller:):):):)
Titta i föntret där finns spöksuddmesen :):)
 

Bilagor

  • suddmes.jpg
    suddmes.jpg
    22.2 KB · Visningar: 995
Ännu en suddmes

Fick bild på ännu en suddmes eller två vid fågelbordet som jag tänkte dela med mig av...
 

Bilagor

  • suddmes_liten.jpg
    suddmes_liten.jpg
    12.9 KB · Visningar: 926
Också en suddmes.
Dom är snabb de små liven....
En stjärtmes som försvann snabbt.
 

Bilagor

  • 3902suddmes.jpg
    3902suddmes.jpg
    94.8 KB · Visningar: 908
Här kommer min suddmes, hur ska vi bete oss för att få med denna art i alla fågelböcker och uppslagsverk ? har inte med en suddmes i nån av tjejens fågelböcker, skandal!!.

ser inte ens suddig ut i detta förminskade format men iaf :)
(mitt första foruminlägg :))
 

Bilagor

  • 400.JPG
    400.JPG
    46.9 KB · Visningar: 1,354
Ibland kan dom bli lite väl närgångna...

Det här är nog favoriten bland mina suddfåglar. Brukar spara suddfågelbilder i särskild mapp för att använda till fågelfotofrågor, så jag har ett digert arkiv. Tack Emma för en kul tråd. Kamikazemesen påväg rakt in i trädet är ju obetalbar!

PS. 10 poäng till den som identifierar arten, 20 för platsen! (Deltagare i 2008 års umebirdrace är ajtomatiskt diskvalificerade).
 

Bilagor

  • DSCN0046.jpg
    DSCN0046.jpg
    25.4 KB · Visningar: 1,284
Hehe, kul tråd
Björn Nordéns bild (inlägg #55) är brutalt rolig :)

Här kommer en Suddsvans
 

Bilagor

  • _MG_2035.jpg
    _MG_2035.jpg
    29.4 KB · Visningar: 1,197
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.